FANDOM

Artykuł

Groncicle (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Przedstawiciel kamiennej klasy

Wygląd

Sama nazwa tego gatunku nawiązuje do Gronkla, z którym smok ten jest bardzo blisko spokrewniony. Barwą swojej skóry przypomina Marazmora

W przeciwieństwie do kuzyna z kamiennej klasy, smok ten nie ma segmentowanego ciała. Jego tułów jest masywny, a ogon dość długi i gruby. Na grzbiecie wyrastają twarde, trójkątne wypustki, a cała jego sylwetka wydaje się nieco kanciasta, przez co gad przypomina bryłę lodu i wśród nich właśnie doskonale się kamufluje. Na jego pysku można dostrzec przypominające sople kolce.

Zwierzę posiada małe skrzydła i by latać, musi poruszać nimi tak szybko jak Gronkiel. Cztery łapy smoka są krótkie, zakończone czterema palcami każda - umożliwiają one Groncicle'owi poruszanie się po lądzie. Pysk gada jest duży, pozbawiony zębów, zamiast nich jednak smok ma zębatą krawędź szczęki.

Siedlisko i dieta

Groncicle gniazduje na lodowych terenach, więc smoki tego gatunku można znaleźć na Icestorm Island. Natomiast według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk gatunek ten zamieszkuje Icicle Vale.

Groncicle, tak jak większość smoków, żywi się rybami.

Zachowanie i tresura

Groncicle z natury nie są tak agresywne jak inne gatunki - swego czasu żyły nawet w przyjaźni z plemieniem ludzi z Icestorm Island. Smoki te lubią jeść i nietrudno zdobyć ich zaufanie, oferując im ulubioną rybę. Idealnie kamuflują się w lodowym otoczeniu, co mogą wykorzystywać do zestawienia prostej pułapki i ataku z zaskoczenia.

Groncicle'a można wytresować, zdobywając jego zaufanie poprzez pomoc lub zaoferowanie ulubionej ryby.

Moce i umiejętności

Ogień

Groncicle, podobnie jak Shivertooth lub Woolly Howl, zieje niezwykle zimnym, lodowym "ogniem" (prawdopodobnie azotowym), który ma bardzo niską temperaturę. Smok zwyczajnie zamraża swoje ofiary.

Zamrażanie

Choć smok ten należy do kamiennej klasy, wykazuje również umiejętność zamrażania wszelakich przedmiotów znajdujących się w jego najbliższym otoczeniu. Groncicle posiada bardzo niską temperaturę ciała, więc np. kiedy pływa w wodzie, ta natychmiastowo zamarza.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Groncicle'a, w przeciwieństwie do większości smoczych jaj, ma okrągły kształt i przypomina kolczastą kostkę lodu. Skorupa jest półprzeźroczysta i pokryta twardymi, ostrymi, stożkowymi wypustkami, które zapewne mają za zadanie odstraszać potencjalne drapieżniki.

Pisklę

Młody smok nieco różni się od dorosłego gada, choć i tak jest niezwykle podobny. Cechują go niezwykle małe łapy, równie niewielkie skrzydła oraz jeszcze nie w pełni rozwinięte, podobne do sopli kolce znajdujące się na brodzie. Oczy małego Groncicle są duże, inaczej jak ma się to w przypadku dorosłego.

Tytan

Na pierwszy rzut oka tytaniczny Groncicle jest podobny do tytanicznego Gronkla. Jego skóra zdaje się być zrobiona z płyt lodu, między którymi wyzierają ciemniejsze przestrzenie. Na skrzydłach pojawiają się granatowe plamy, a każdy z paliczków kończy się przypominającą płatek śniegu lub kilka sopli lodu strukturą; podobne narośle pojawiają się na głowie smoka, imitując uszy. Sople na ciele smoka powiększają się też i zaostrzają, podobnie jak kolce na grzbiecie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Groncicle pojawił się wraz z aktualizacją 24 kwietnia 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin. Młodego smoka tego gatunku można rónież dostać, wykonując jedną z misji z rozszerzenia Icestorm Island.

Ciekawostki

  • W grze School of Dragons, podczas przyspieszenia, zwężają mu się źrenice.
  • Ze względu na nazwę, anatomię oraz przynależność do głazożernych smoków, jest niezwykle podobny do Gronkla. Być może gatunki te są ze sobą w jakiś sposób spokrewione.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki