FANDOM

Artykuł

Groundsplitter (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawicielka gatunku Szeptozgon, matka Krzykozgona. To także pierwszy smok wytresowany przez Albrechta Perfidnego. Pojawia się w serialu, po raz pierwszy w odcinku Jesteśmy rodziną (część 2).

Wygląd

Smoczyca ta posiada jedno z najpospolitszych ubarwień Szeptozgonów, mieszankę brudnej zieleni i szarości. Jedynie podbrzusze jest kremowe, jak w przypadku większości typowych przedstawicieli tego gatunku, a końce kolców na całym ciele - krwistoczerwone.

Charakter

Była więziona przez Albrechta razem z trzema innymi Szeptozgonami, jej dziećmi, a kiedy wyspa została zajęta przez Dagura, na rozkaz Albrechta w podziemiach opiekował się nimi Pleśniak. Smok ten wytresowany został podstępem przez Albrechta, dzięki wiedzy zdobytej przez Pleśniaka od Czkawki.

Mimo wszystko, samica jest jednym z najłagodniejszych - o ile nie jedynym łagodnym - Szeptozgonem, jaki występuje w całej serii. Ma dobrą pamięć i na długo zatrzymuje w niej wyświadczone przysługi, za które nawet po latach potrafi się odwdzięczyć. Jeźdźców traktuje neutralnie, a nawet z lekka przyjaźnie.

Historia

Jeźdźcy smoków

Po raz pierwszy Grounsplitter pojawia się pod koniec odcinka Jesteśmy rodziną (część 2), kiedy Albrecht tresuje ją, przykładając dłoń do jej pyska. 

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Smoczyca pojawia się ponownie w odcinku Wyrzutki (część 2), kiedy razem z innymi Szeptozgonami jest trzymana przez Dagura w lochach pod zajętą przez niego Wyspą Łupieżców. Zostaje uwolniona przez sprzymierzonego z Czkawką Albrechta i walczy z Berserkami. Gdy dostrzega ją Krzykozgon, od razu rozpoznaje w niej swoją matkę. Ta odpowiada mu rykiem, ale zostaje złapana w sieć przez Dagura i Berserków. Udaje się ją uwolnić dzięki pomocy Sączysmarka i Hakokła. Razem z pozostałymi dziećmi z wdzięcznością zwraca się ku Czkawce, a następnie leci przywitać się z Krzykozgonem, który również dziękuje chłopakowi, głośno na niego rycząc. Cała piątka smoków ucieka na wolność.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Groundsplitter pojawia się w tunelach pod Wyspą Szeptozgonów w odcinku Noc łowców (część 2). Zatrzymuje tam swojego syna przed skrzywdzeniem Czkawki i Sączysmarka oraz przepędza go, po czym pozwala wikingom na zabranie starych łusek należących do Krzykozgona.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Smoczyca pojawia się w minigrze Flight Club. Ujeżdżając ją, można poruszać się podziemnymi tunelami pod wyspą Berk, jednak jej odblokowanie kosztuje 250 gemów. Można też kupić złote członkostwo, co odblokuje wszystkie smoki w Flight Club.

Ciekawostki

  • Jest matką Krzykozgona.
  • Jest najbardziej przyjazna ze wszystkich Szeptozgonów.
  • Jest to pierwszy smok wytresowany przez Albrechta, i z pewnością najgroźniejszy.
  • Jest to pierwszy wytresowany smok z tego gatunku.
  • To ona zniosła wszystkie jaja jakie zostały podłożone pod Berk.
  • W School of Dragons, dokładniej we Flight Club, można zakupić Groundsplitter jako smoka wierzchowego do wyścigów wewnątrz minigry.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier