FANDOM

Hoarsbrumble (brak polskiego tłumaczenia) — hybryda będąca krzyżówką Tajfumeranga i Gromogrzmota, po raz pierwszy i jedyny pojawiająca się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Ogólna budowa ciała hybrydy przypomina budowę Tajfumeranga. Smok ma średnio masywny tułów, dwie tylne łapy zakończone długimi szponami oraz parę skrzydeł o dużej powierzchni, których przyczep, podobnie jak u Tajfumeranga, kończy się dopiero poniżej nasady ogona. Ponadto na wysokości ogona przedłużenie skrzydeł, tak jak u rodzica z klasy ognistej, przypomina połączoną z błonami kończyn lotnych dodatkową parę lotek. Głowa smoka osadzona jest na bardzo krótkiej szyi i zwieńczona parą długich rogów. Choć pysk kształtem w pewnym stopniu przypomina łeb Tajfumeranga, głównie przez układ oczu, mały róg nosowy i charakterystyczny wykrój szczęki, to już szeroka żuchwa okolona prostokątnymi wypustkami przywodzi na myśl Gromogrzmota. Podobne, tylko nieco ostrzejsze wypustki, odziedziczone po tym gatunku, gęsto pokrywają grzbiet hybrydy. Widnieją również na jej długim, prostym ogonie podobnym do ogona Gromogrzmota.

Siedlisko i dieta

Według gry DreamWorks Dragons: Titan Uprising Hoarsbrumble zamieszkuje głównie lasy wyspy Berk i mroźne tereny, ale zdarzają się też osobniki preferujące podmokłe miejsca.

Podobnie jak Tajfumerang i Gromogrzmot, smok gustuje we wszelkiego rodzaju rybach.

Zachowanie i tresura

Zachowanie tych smoków jest wypadkową charakterów obu gatunków składających się na tę hybrydę. Mimo że dla lepszej skuteczności w polowaniach Hoarsbrumble trzymają się w grupach, każdy członek stada wybiera własny kawałek ze wspólnego terytorium i dosyć rygorystycznie go pilnuje, a w razie naruszenia wdaje się w zaciekłe walki z pobratymcami. Zazwyczaj polegają one jednak wyłącznie na krzykach i piskach, ponieważ smoki te większość starć przeprowadzają za pomocą sonicznych ataków. To gady gwałtowne i głośne, przez większość czasu trudne do zniesienia ze względu na swoją frywolność i ciągłą chęć krzyczenia. Jednak, jak Tajfumerangi i Gromogrzmoty, są wierne swoim treserom i gotowe służyć im pomocą.

Moce i umiejętności

Ogień

Hoarsbrumble nie zieją ogniem. Mogą jednak podgrzać do wysokich temperatur powietrze i wyrzucić je z siebie jako gorący, głośny ryk. Smoki żyjące w mroźnych okolicach wykorzystują tę umiejętność nie tylko do walki, ale także do wytopienia sobie przerębli, w których będą mogły łowić ryby.

Ryk

Hoarsbrumble dysponuje atakiem sonicznym, który działa na podobnej zasadzie, jak ten u Gromogrzmota. Potrafi wydać z siebie ogłuszający, wysoki dźwięk, oddziałujący na wszystko w promieniu ponad 15 metrów. Takim sonicznym atakiem może przewrócić człowieka, smoka, a w niektórych przypadkach nawet budynek.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Hoarsbrumble został wprowadzony w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising razem innymi smoczymi hybrydami. Jedynym sposobem, w jaki gracz może go zdobyć, jest skrzyżowanie ze sobą Tajfumeranga i Gromogrzmota.

Galeria

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki