FANDOM

Hushbogle (brak polskiego tłumaczenia) - rodzaj smoka określanego jako krzyżówkę gatunków Mroziczorta oraz Szeptozgona, który po raz pierwszy i jedyny pojawia się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Cechy Mroziczorta widać między innymi w ogólnej budowie smoka, która do złudzenia przypomina powyższy gatunek (nie tylko ten, gdyż Wandersmoka również). Podobieństwa widnieją również w tylnych łapach zwierzęcia, opatrzonych dwoma szponami każda, jak również w skrzydłach, na których zgięciach widnieją charakterystyczne trzy pazury. Cechy Szeptozgona można zauważyć w kolcach pokrywających większą część ciała, jak również w okrągłej głowie, długich kłach i pozbawionych źrenic, białych oczach.

Siedlisko i dieta

Według gry, w której owa hybryda występuje, Hushbogle zamieszkuje lasy na wyspie Berk.

Smok żywi się prawdopodobnie mięsem, takim jak ryby, owce czy kurczaki.

Zachowanie i tresura

Hushbogle najpewniej należy do dosyć agresywnych i terytorialnych smoków zważywszy na fakt, że smoki, od których ten się wywodzi, również do takich należą. Do polowań wykorzystuje cechy obojga rodziców, lubiąc zarówno zasadzać się na nieostrożną ofiarę, wyskakując nagle spod ziemi, lub używać termowizji, by zlokalizować ją nawet w mocno utrudnionych warunkach.

Moce i umiejętności

Ogień

Ogień Husgbogle'a przypomina ten u Szeptozgona - są to białe (zapewne ze względu na ogień Mroziczorta) pierścienie ognia, które w ich środku oplatają właściwy strumień płomieni. Nie wiadomo, czy posiada właściwości takie jak ogień, czy może jego bazą jest lód.

Drążenie w ziemi

Gad dzieli tę umiejętność ze swoim głazożernym rodzicem i - podobnie jak on - potrafi całkiem sprawnie drążyć tunele w ziemi. Umiejętność jest wykorzystywana przez smoka zarówno, by uciec większemu od siebie zagrożenia, by stworzyć dla siebie kryjówkę bądź by zaatakować ofiarę spod ziemi.

Termowizja

Tę moc najpewniej smok odziedziczył po Mroziczorcie i opiera się na tym samym schemacie, co u tego lodowego smoka z klasy uderzeniowej. Termowizja znacząco ułatwia polowanie w trudnych warunkach lub w nocy, gdy zwierzyna nie jest dla niego zbyt dobrze widoczna.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Opisana hybryda pojawia się jedynie w powyższej grze jako smok dostępny do zdobycia poprzez skrzyżowanie ze sobą Mroziczorta oraz Szeptozgona.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki