FANDOM

Ice Caves (brak polskiego tłumaczenia) — system jaskiń pojawiający się w grze School of Dragons. Znajduje się we wnętrzu Icestorm Island.

Wygląd

Wejście do jaskiń znajduje się przy obozowisku na Icestorm Island. Ze względu na to, że w ich wnętrzu jest w znacznej części bardzo zimno, przed wejściem trzeba ubrać swojego wikinga w ciepłe ubrania, które otrzymuje się w misji Frostbite-Free. Dopiero z tak zabezpieczoną postacią gracz może dostać się do tej lokacji.

Do wnętrza jaskini prowadzi zamarznięty korytarz. Jest stosunkowo prosty do momentu, gdy otwiera się na ogromną, przestronną kamienną grotę z kilkoma formacjami skalnymi i wodospadami. Jej dno jest pełne wody, zaś skały w niej pokryte są roślinnością – cieplejszy klimat tej części jest spowodowany znajdującymi się tam źródłami termalnymi. Dno groty znajduje się znacznie poniżej poziomu korytarza, w związku z czym jej brzeg stanowi przepaść. Z tego powodu ścieżka skręca w prawo, gdzie rozdziela się na kilka odnóg. Do jednej z nich można się dostać tylko na grzbiecie Szybkiego Szpica, ponieważ jest ona stworzona wyłącznie z lodu i w konsekwencji zbyt śliska dla człowieka lub innego gatunku smoka.

Obrazki komnata lodowej jaskini

Obrazy w ruinach osady

Kolejna droga prowadzi do lodowej groty, w której znajdują się ruiny starożytnej, podziemnej osady. Początkowo jest ona zamknięta grubą ścianą lodu, jednak w trakcie fabuły smok gracza topi przeszkodę.

Do samych ruin dociera się przez krótki, kamienny most, po bokach którego stoją dwie duże statuy przedstawiające smoki z gatunku Groncicle. Te same zwierzęta ukazane są też na obrazach znalezionych wśród pozostałości wioski. Gracz w trakcie wykonywania kolejnych zadań dowiaduje się, że dawno temu miejsce to zamieszkiwała cywilizacja, która żyła w zgodzie z Groncicle'ami.

Brama na icestorm

Brama prowadząca do skarbca

W samej wiosce znajdują się resztki budynków, palenisko, a także kolejne posągi Groncicle'i. Poniżej osady można natknąć się na wrak statku, stojący w miejscu, które dawniej było portem i miało połączenie z otwartymi wodami wokół wyspy. W jednej ze ścian jaskini jest natomiast kolista brama, którą gracz może otworzyć, gdy w jednej z misji znajdzie w wiosce medalion służący za klucz. Za nią znajduje się most prowadzący do skarbca, w którym gracz odnajduje złoto, unikatową zbroję i tajemniczy artefakt, później zidentyfikowany jako soczewka do Smoczego Oka.

Ciekawostki

  • Skały w jaskini są tak rozmieszczone, że spokojnie można tam podróżować Szybkim Szpicem.
  • W jaskiniach podczas kilku misji można spotkać Groncicle.
  • W misji Frostbite-Free gracz otrzymuje trzy części ciepłego ubrania, którego założenie jest wymagane przed wejściem do jaskini: kurtkę, futrzane karwasze i takie same naramienniki. Nie trzeba jednak ubierać postaci w każdy z elementów – wystarczy, że wiking ma na sobie jeden z nich.
    • Gdy postać gracza znajdzie się już w jaskiniach, ciepłe ubrania można zdjąć i nie spowoduje to wyrzucenia z lokacji.

Zobacz też