FANDOM

Yaknog

Jaczy mogel przyrządzony przez Astrid

Jaczy mogel (ang. Yaknog) - nowy tradycyjny napój stworzony po raz pierwszy przez Astrid podczas pierwszego Snoggletoga ze smokami. Jest gęsty, oślizgły, galaretowaty, żółtawy, cuchnie jakiem i - jak wynika z reakcji SączysmarkaCzkawki po jego wypiciu - okropnie smakuje.

Historia

Prezent Nocnej Furii

Po nagłej ucieczce smoków z Berk wikingowie stają się smutni - szczególnie Czkawka i grupa jeźdźców. Astrid próbuje wzbudzić w nich świąteczną radość, proponując ustanowienie jakichś nowych tradycji, jednak pomysł nie spotyka się z entuzjazmem większości młodzieży. Astrid sama przystępuje więc do dzieła i następnego ranka przynosi im samodzielnie przygotowany, autorski napój, który ma stać się wkrótce nową tradycją Snoggletoga. Sączysmark jako pierwszy próbuje napoju, by zaimponować dziewczynie, ale szybko tego żałuje - krzywi się i ledwie przełyka. Śledzik również chce spróbować, ale rezygnuje, widząc stan Sączysmarka po jednym łyku. Bliźniaki bez ogródek odmawiają na podstawie samego zapachu, więc Astrid idzie do Czkawki.

Znajduje chłopaka w kuźni i oferuje mu jaczy mogel. Czkawka bierze łyk napoju i natychmiast zatrzymuje go w ustach, nie chcąc go przełykać. Kiedy dziewczyna wychodzi, Czkawka wypluwa go.

Galeria

Ciekawostki

  • Jaczy mogel wzorowany jest na egg nog.
  • Według usuniętej sceny, bardzo smakuje smokom.
  • Sądząc po jego okropnym smaku można przypuszczać, że Astrid nie jest dobrą kucharką.
  • W School of Dragons dowiadujemy się, że jaczy mogel jest robiony z jajek, mleka jaka, kapusty i wodorostów.
  • Polska nazwa pochodzi od deseru kogel-mogel.