FANDOM

Jagody2

Sączysmark zjada jagody

Jagody z Wyspy Łupieżców — gatunek trujących jagód o nieznanej nazwie, rosnących na Wyspie Łupieżców. Pojawiają się w odcinku Smarkaty smarkacz.

Opis

Owoce tej rośliny na pierwszy rzut oka nie różnią się od zwyczajnych jagód, przez co bardzo łatwo można je pomylić. Są drobne, okrągłe i mają kolor indygo. Rosną tuż przy ziemi.

Znaczenie

Jws319

Obrzmienie języka po zjedzeniu jagód

Roślina w przeciwieństwie do zwykłych jagód jest trująca. Powoduje obrzmienie języka i powiększenie go do nienaturalnych rozmiarów, co znacznie utrudnia mowę, a wymawiane słowa są niezrozumiałe.

Efekt działania jagód można zneutralizować poprzez zażycie specjalnego antidotum lub zamoczenie języka w ślinie Nocnej Furii, która jest znana ze swoich leczniczych właściwości.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Jagody1

Sączysmark je jagody

Roślina pojawia się w odcinku Smarkaty smarkacz. Czkawka i Sączysmark wpadają na grzbietach swoich smoków w trąbę powietrzną, która porywa Hakokła, a Szczerbatkowi niszczy ogon. Kompani są zmuszeni lądować awaryjnie na Wyspie Łupieżców. Nie mogą stamtąd odlecieć ze względu na uszkodzony ogon i chcąc go naprawić, zmierzają do kuźni Łupieżców. Po drodze Sączysmark robi się głodny i ignorując ostrzeżenia Czkawki zjada trujące jagody, przez co puchnie mu język i nie może wyraźnie mówić. Haddock aplikuje mu leczenie w postaci śliny Nocnej Furii, w której Sączysmark musi trzymać język.

Zobacz też