FANDOM

Jajo Oszołomostracha - pojawia się w finałowym odcinku serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jest to niewyklute jeszcze pisklę tego ogromnego smoka, które obecnie najprawdopodobniej znajduje się w posiadaniu Valki.

Historia

Jajko na początku znajduje się pod opieką Oszołomostracha zamieszkującego podziemną jaskinię Wyspy Berserków. Gdy ciągnąca się od wielu miesięcy walka pomiędzy Jeźdźcami a Łowcami dobiegała końca, a obie strony zdołały odczytać ze Smoczego Oka tajemnicę Króla Smoków - czyli właśnie Oszołomostracha - mniej więcej w tym samym czasie zjawiają się na Wyspie. Jako pierwsi do lodowej jaskini trafiają Krogan z Johannem oraz towarzyszącymi im strażnikami, później do starcia z nimi stają Czkawka i Szczerbatek.

Okazuje się, że w lodowej jaskini znajduje się jajo. Czkawka, pragnąc uchronić je przed przejęciem przez Łowców, podejmuje walkę z Kroganem, a następnie Johannem. W ucieczce przed nieprzyjaciółmi Czkawka spada w przepaść, jednak udaje mu się zawiesić na lodowej ścianie i powoli wspiąć ku górze. Podczas gdy Krogan wykrada jajo i ucieka z jaskini, a Szczerbatek podejmuje za nim pościg, rozlega się ostatnia walka między Czkawką a Johannem. Z pomocą chłopakowi przychodzi Oszołomostrach, który dwukrotnie wyłania się na chwilę z jaskini i zionie na Johanna lodowym oddechem.

Jajo oszołomka valka

Valka przejmuje jajo

Czyni to zza pleców Czkawki, przez co chłopak, choć świadom jego obecności, nie jest w stanie go zobaczyć. Johann zostaje zamrożony, a jajo trafia w ręce Czkawki. Za pośrednictwem kolejnych kilku osób trafia do Valki.

Dalsze losy jaja pozostają nieznane.

Galeria

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier