FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy serialu. Jeśli szukasz artykułu o pierwszym sezonie serialu, sprawdź Jeźdźcy smoków (sezon).
Sezony serialu Jeźdźcy smoków
Sezon 1
Rob ang
Jeźdźcy smoków
Sezon 2
Defenders logo
Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk
Sezony 3-8
Jeźdźcy smoków na końcu świata logo netflix
Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Jeźdźcy smoków (ang. DreamWorks Dragons) — amerykański serial animowany stworzony przez Chrisa Sandersa i Deana DeBloisa, wyprodukowany przez DreamWorks Animation. Serial bazuje na filmie Jak wytresować smoka.

Światowa premiera serialu miała miejsce 7 sierpnia 2012 roku na amerykańskim Cartoon Network. W Polsce premiera serialu odbyła się 14 marca 2013 roku.

Opis

12 października 2010 roku ogłoszono, że Cartoon Network otrzymało prawo do światowej emisji serii animowanej na motywach filmu. Producent Jak wytresować smoka, Tim Jonson powiedział, że w przeciwieństwie do innych serii bazujących na filmach, takich jak Madagaskar oraz Kung Fu Panda, seria How To Train Your Dragon będzie mroczniejsza i głęboka fabularnie, tak jak sam film. Wydarzenia w tej serii dziać się będą zaraz po tych pokazanych w filmie. To pierwsza seria DreamWorks Animation, która jest emitowana w Cartoon Network zamiast na Nickelodeon.

Serial opowiada o chłopaku imieniem Czkawka, jego smoczym przyjacielu – Szczerbatku, oraz grupie młodych trenerów smoków, którzy próbują zintegrować dzikie bestie z mieszkańcami wyspy Berk. Mogłoby się wydawać, że życie Wikingów z Berk i ich wcześniejszych wrogów - smoków - po wydarzeniach z filmu Jak wytresować smoka wiedzie się spokojnie i pokojowo. Jednakże smoki ciągle pozostają dzikimi zwierzętami i to Czkawka musi sprostać nadchodzącym wyzwaniom, które nie będą należeć do prostych. Z woli Stoicka Ważkiego zakłada Smoczą Akademię, by tresować smoki. Jeźdźcy chronią także mieszkańców wioski przed atakami innych, groźnych, dzikich smoków czy najeźdźców.

Sezony

  1. Jeźdźcy smoków
  2. Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk
  3. Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
    1. Jeźdźcy smoków: Na końcu świata (sezon 1)

Spis odcinków

Symbol Osobny artykuł: Jeźdźcy smoków/Odcinki

Główni bohaterowie

Wersja polska

  • Wersja polska: SDI MEDIA POLSKA
  • Reżyseria: Artur Kaczmarski
  • Dialogi: Róża Maczek (odc. 1-5), Barbara Eyman (odc. 6-obecnie)
  • Realizator: Adam Łonicki
  • Koordynator produkcji: Julia Rzeczkowska
  • Lektor: Artur Kaczmarski
  • Lektor tytułu: Grzegorz Drojewski

Obsada

DVD

Symbol Osobny artykuł: Kolekcje DVD
Pierwsze dwa sezony serialu zostały wydane na płytach DVD, ale tylko w wersji anglojęzycznej. Kolekcja DVD jest dostępna w Polsce, jednak wydany został jedynie pierwszy sezon serialu.

Gry

Na temat serialu powstało kilka gier internetowych. Są to m.in.:

Magazyn

Symbol Osobny artykuł: Dragons (magazyn)
W Polsce został wydany magazyn w całości poświęcony serialowi Jeźdźcy smoków.

Ciekawostki

  • Początkowo ogłoszono, że seria będzie nazywać się Dragons: The Series.
  • Fabuła serialu rozgrywa się między filmami Jak wytresować smokaJak wytresować smoka 2.
  • Ze względu na ograniczenia budżetowe oraz czasowe, animacja nie jest tak dopracowana i zaawansowana jak w filmie, przykładowo kamizelka Czkawki nie jest wykonana z futra, lecz płaskiego, gładkiego materiału, włosy jeźdźców nie zawsze poruszają się na wietrze podczas lotu, a Stoick nie nosi w ogóle futrzanego płaszcza.
  • W serialu pojawiają się słowa nieodpowiednie dla czasów Wikingów takie jak roboty, piły tarczowe czy ulotki.
  • Pierwsza seria Jeźdźcy smoków: Na końcu świata jest równocześnie pierwszym sezonem, emitowanym na Netflix zamiast Cartoon Network.
  • W 2019 r. po premierze Jak wytresować smoka 3 ma pojawić się nowy (być może wielosezonowy) serial pod tytułem DreamWorks Dragons: Rescue Riders. Serial ten nie będzie jednak należeć do oficjalnego kanonu Jak wytresować smoka i będzie dedykowany młodszym widzom.

Linki zewnętrzne

Zobacz też