FANDOM

Ekranizacja spoza kanonu
Artykuł dotyczy ekranizacji, która nie należy do kanonu Jak wytresować smoka.[1]
Koszpon2

Jeźdźcy smoków: Załoga ratunkowa[2] (ang. DreamWorks Dragons: Rescue Riders) — serial dedykowany kilkuletnim dzieciom, nawiązujący do uniwersum Jak wytresować smoka, którego wydanie ogłosił serwis Netflix.

Pierwszy sezon serialu pojawił się na polskim Netflixie 27 września.

Opis

Twórcy Jack Thomas (odpowiedzialny m.in. za serial Jeźdźcy smoków: Na końcu świata) oraz Brian K. Roberts przedstawiają nową serię animowaną, której akcja osadzona jest w świecie znanym z uniwersum Jak wytresować smoka. Komedia opowiada historię bliźniaków, brata i siostry o imionach Dak i Leyla, którzy zostali wychowani przez smoki i nauczyli się z nimi porozumiewać. Poprowadzą oni drużynę pięciu młodych smoków, których głównym zajęciem jest ratowanie innych smoków oraz pomoc mieszkańcom osady o nazwie Chatwiele.

Rozwój produkcji

Według serwisu Berk's Grapevine, Rescue Riders nie ma być kontynuacją poprzednich sezonów, lecz zupełnie nowym niezależnym serialem składającym się z wielu sezonów.

Serial jest w produkcji od listopada 2017 roku lub wcześniej, a jego premiera zapowiedziana jest na 2019 rok. Nie wiadomo, w którym momencie chronologii serii akcja będzie osadzona, ani czy w ogóle będzie ona bezpośrednio powiązania z wydarzeniami z filmów i serialu.

Dean deblois rescue riders

"To nie ma nic wspólnego z naszą trylogią ani serialem telewizyjnym. Jest przeznaczone dla młodszej widowni. Smoki rozmawiają. W związku z tym - nie należy do "kanonu"."

Dean DeBlois w jednym z komentarzy na Instagramie potwierdził, że serial nie będzie należeć do kanonu serii Jak wytresować smoka. Będzie on dedykowany przede wszystkim młodszej publiczności, zaś smoczy bohaterowie będą potrafili rozmawiać.[3]

Spekulacje dotyczące produkcji przewidywały powrót ekipy z Na końcu świata, przede wszystkim scenarzystę Jacka Thomasa. Zaś wśród aktorów podkładających głosy bohaterom serialu znajdzie się między innymi John C. McGinley, który udzieli głosu postaci nazwanej Grumblegard. 22 lipca 2019 serwis https://nerdist.com upublicznił pierwsze szczegółowe informacje na temat fabuły oraz zdjęcia z produkcji, ujawniając między innymi imiona głównych bohaterów oraz ich wizerunki. Artykuł potwierdził również, że twórcą serialu są Jack Thomas oraz Brian K. Roberts.[4]

Zwiastun

Season 1 Promo DRAGONS RESCUE RIDERS

Season 1 Promo DRAGONS RESCUE RIDERS

Galeria

Przypisy