FANDOM

Dragon hiddenability changewing

Jajo Zmiennoskrzydłego swym wyglądem przypominające kamień wielkiego szczęścia.

Taki kamień przynosi niewyobrażalne szczęście. Wystarczy dotknąć.

Pyskacz Gbur, Dziwnobarwny klejnot

Kamień wielkiego szczęścia (ang. Stone of Good Fortune) — przedmiot, kamień mieniący się wieloma barwami, który według wierzeń wikingów przynosi niewyobrażalne szczęście swojemu posiadaczowi, a nawet osobie, która jedynie go dotknie.

Wygląd

Żaden z kamieni wielkiego szczęścia nie został nigdy ukazany, aczkolwiek sądząc po wydarzeniach mających miejsce w odcinku Dziwnobarwny klejnot można wywnioskować, iż są one dość małe i bez problemu mieszczą się w ludzkiej dłoni. Mają nieregularny trójkątny kształt, a wyglądem przypominają diament — zewnętrzna skorupa przedmiotu jest bezbarwna i przejrzysta. Wnętrze zaś jarzy się światłem, które nieustannie zmienia swoją barwę.

Właściwości

Jak sama nazwa wskazuje kamienie te przynoszą ogromne wręcz szczęście swoim właścicielom, a także osobom, które miały okazję je dotknąć. Ze słów Pyskacza można wywnioskować, iż są one w stanie sprawić nawet aby osoba niema w końcu przemówiła, a przykładem rzekomego cudu miał być brat żony wuja Pyskacza.

Historia

Po raz pierwszy i jedyny przedmiot ten zostaje wspomniany w serialu Jeźdźcy smoków, w odcinku Dziwnobarwny klejnot kiedy to Śledzik ze swoją Sztukamięs przebywa na obcej wyspie, podziwiając wspaniały zachód słońca i odpoczywając od natrętnego Sączysmarka. W pewnej chwili smok wykopuje z piasku mieniący się różnymi kolorami kamień. Śledzik postanawia powrócić na Berk i pokazać dziwne znalezisko.

Śledzik wraca na wyspę późno w nocy, pokazując przyjaciołom świecący kamień. Pyskacz poznaje znalezisko i nazywa je kamieniem wielkiego szczęścia. Chcąc zdobyć "wieczne szczęście", mieszkańcy rzucają na Śledzika, by odkupić od niego kamień. Jednak ludzi powstrzymuje Stoick, tłumacząc im, że kamień należy do Śledzika i zrobi on z nim co tylko będzie uważał za słuszne. Chłopak postanawia odnieść skałę na swoje miejsce.

Sączysmark, najbardziej zainteresowany ubiciem solidnego interesu na sprzedaży przedmiotu, śledzi Ingermana i odkrywa miejsce pełne podobnych temu "kamieni". Zabiera je do wioski i organizuje aukcję, na której sprzedaje swój towar. Dopiero z czasem okazuje się, że to nie skały, a jaja rozwścieczonych kradzieżą Zmiennoskrzydłych.