FANDOM

Dragon hiddenability changewing

Jajo Zmiennoskrzydłego, wyglądem przypominające kamień wielkiego szczęścia

Taki kamień przynosi niewyobrażalne szczęście. Wystarczy dotknąć.

Pyskacz Gbur, Dziwnobarwny klejnot

Kamień wielkiego szczęścia (ang. Stone of Good Fortune) — przedmiot, kamień mieniący się wieloma barwami, który według wierzeń wikingów przynosi niewyobrażalne szczęście swojemu posiadaczowi, a nawet osobie, która jedynie go dotknie.

Wygląd

Żaden z kamieni wielkiego szczęścia nie został nigdy ukazany, aczkolwiek sądząc po wydarzeniach mających miejsce w odcinku Dziwnobarwny klejnot można wnioskować, że są one dość małe i bez problemu mieszczą się w ludzkiej dłoni. Mają nieregularny trójkątny kształt, a wyglądem przypominają diament — zewnętrzna skorupa przedmiotu jest bezbarwna i przejrzysta, wnętrze zaś jarzy się światłem, które nieustannie zmienia swoją barwę.

Znaczenie

Jak sama nazwa wskazuje kamienie te przynoszą ogromne wręcz szczęście swoim właścicielom, a także osobom, które miały okazję je dotknąć. Ze słów Pyskacza można wywnioskować, że są one w stanie nawet zwrócić osobie niemej umiejętność mowy, a przykładem rzekomego cudu miał być brat żony wuja Pyskacza.

Historia

Jeźdźcy smoków

Po raz pierwszy i jedyny przedmiot ten zostaje wspomniany w odcinku Dziwnobarwny klejnot kiedy to Śledzik ze swoją Sztukamięs przebywa na obcej wyspie, podziwiając wspaniały zachód słońca i odpoczywając od natrętnego Sączysmarka. W pewnej chwili smoczyca wykopuje z piasku mieniący się różnymi kolorami kamień. Śledzik postanawia zabrać dziwne znalezisko na Berk.

Ingerman wraca na wyspę późno w nocy i pokazuje przyjaciołom świecący kamień. Pyskacz poznaje go i nazywa "kamieniem wielkiego szczęścia". Chcąc zdobyć "wieczne szczęście", mieszkańcy rzucają na Śledzika, by odkupić od niego przedmiot. Stoick powstrzymuje ich, tłumacząc, że kamień należy do chłopaka i ten zrobi z nim, co będzie uważał za stosowne. Berkianie ponawiają swoje oferty kupna, a przytłoczony całym tym zamieszaniem Ingerman postanawia odnieść skałę na jej miejsce. Razem z Czkawką i Astrid leci na tajemniczą wyspę.

Sączysmark, najbardziej zainteresowany ubiciem solidnego interesu na sprzedaży przedmiotu, śledzi jeźdźców i odkrywa miejsce pełne podobnych temu "kamieni". Zabiera je do wioski i organizuje licytację, na której sprzedaje swój towar. Dopiero z czasem okazuje się, że to nie skały, a jaja rozwścieczonych kradzieżą Zmiennoskrzydłych.