FANDOM

Kapusta

Kosz pełen kapust

Kapusta (ang. Cabbage) — rodzaj rośliny uprawianej i spożywanej przez wikingów na wyspie Berk.

Opis

Kapusta jest warzywem o nieregularnym kształcie zbliżonym do kuli, składającym się z głąba otoczonego szerokimi, zielonymi liśćmi. Roślina uprawiana jest na równinnych polach Berk.

Znaczenie

Uprawianie kapusty przynosi wikingom wiele korzyści. Przede wszystkim jest to pokarm, który spożywają nie tylko ludzie, ale również smoki. Może służyć również jako towar handlowy. Wikingowie wymieniają żywność na różne przedmioty przywożone przez kupców, np. Johanna Kupczego.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Jedynym znanym wikingiem sadzącym kapustę jest Pleśniak. Jego pole uprawne znajduje się tuż obok jego domu. W odcinku Smoczy kwiat za kapustę kupuje on niebieski oleander od Johanna Kupczego.

W odcinku Folwark zwierzęcy wikingowie zbierają zapasy na zimę, w tym także kapustę.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Początek końca do portu na Końcu Świata przybija Johann Kupczy. Na jego statku Wichura znajduje kapustę.

W grach

School of Dragons

Kapustę można zasadzić na swojej farmie. Nasiona standardowo kosztują 36 monet. Kapusta rośnie 30 minut. Z jednej paczki nasion wyrasta 6 główek kapusty.

Ciekawostki

  • Kapusta lubiana jest przez smoki, najbardziej przez Gronkle.
  • Dobrym nawozem dla kapusty są smocze odchody. 

Zobacz też