FANDOM

Tracker class

Klasa tropicieli (ang. Tracker Class) — jedna z kilku jednostek klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali. Zastąpiła ona klasę strachu.

Pierwszy raz wprowadzona została w filmie Jak wytresować smoka 2, zaś jej powstanie wyjaśniono w pierwszej serii sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Co by tu schrupać.

Charakterystyka

Smoki z klasy tropicieli charakteryzują się tym, że są niezwykle wrażliwe na zapachy i mają bardzo wyostrzony zmysł powonienia. Często używa się ich w celu tropienia lub szukania zaginionych osób lub przedmiotów.

Symbol

Symbolem klasy tropicieli, a dawniej także klasy strachu, są dwie smocze głowy, najprawdopodobniej Zębiroga Zamkogłowego. Jednak paszcze przedstawionego na symbolu stworzenia przypominają bardziej pyski jadowitych żmij niż dwugłowego, pospolitego smoka. Obie paszcze są szeroko rozwarte, zaś za jedną z głów znajduje się smocze skrzydło. 

Przynależne gatunki

Powstanie

Klasa tropicieli została stworzona przez Czkawkę i Śledzika w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Co by tu schrupać. Jeźdźcy postanowili stworzyć ją specjalnie dla smoków wyróżniających się szczególnym węchem i sprytem, a bezpośrednią inspiracją dla jej utworzenia był dziki Gruchotnik (później wytresowany przez Stoicka i nazwany Czaszkochrupem), który grasował po Końcu Świata.

Ciekawostki