FANDOM

Tidal class

Klasyczny symbol

Klasa wodna (ang. Tidal Class) — jedna z kilku jednostek klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali.

Charakterystyka

Smoki z klasy wodnej charakteryzują się tym, że zamieszkują oceany, morza, rzeki czy jeziora, albo przynajmniej ich bliskie okolice (Sand Wraith). Większość należących do tej klasy gatunków nie potrafi ziać normalnym ogniem – zamiast tego plują wodą (wrzącą lub zamarzającą) lub innymi, rzadkimi typami pocisków (impulsy elektryczne, fale dźwiękowe).

Niektóre smoki z tej klasy, takie jak Wrzeniec oraz Raziprąd, nie mogą długo przebywać poza swoim rodzimym środowiskiem – oceanem – ponieważ ich skóra wysycha. Jednak już Gromogrzmot oraz zapewne większość pozostałych gatunków może żyć zarówno pod wodą, jak i na lądzie.

Symbol

Tidal Class

Nowy symbol

Klasycznym symbolem klasy wodnej jest Wrzeniec. W dolnej części znaku znajdują się dobrze oddające charakter klasy morskie fale, zawijające się w górnej części w pieniste bałwany, z których wyłania się długa szyja oraz charakterystyczna głowa smoka.

Nowy symbol tej klasy jest silnie wzorowany na klasycznym znaku i przedstawia zwijającą się morską falę. Nawiązuje ona do głównego środowiska życia smoków przydzielonych do tej grupy.

Przynależne gatunki

Ciekawostki

  • Na symbolu klasy wodnej widnieje Wrzeniec.
  • Niektóre gatunki tej klasy żyją tylko i wyłącznie w wodzie – na lądzie wysychają, a po jakimś czasie umierają.