FANDOM

Korona (ang. Crown) — jedna z dziesięciu królewskich rzeczy zaginionych. Termin pojawia się w cyklu powieściowym.

Wygląd

Insygnium ma wygląd zwyczajnej korony. Na jej bokach poumieszczane są okrągłe klejnoty, a górna krawędź korony kształtem przypomina morskie fale. 

Historia

Panowanie Srogobrodego Upiora

Korona należała niegdyś do Srogobrodego Upiora, który posiadał wszystkie dziesięć insygniów. Dzięki temu posiadał ogromną moc, która doprowadziła do zaostrzenia konfliktu między rasą smoków i ludzi. Kiedy władca zrozumiał swoje błędy, zwrócił się do smoka o imieniu Kieł Wodena, by ukrył koronę i pilnował, by nie dostała się w niewłaściwe ręce, gdyś człowiek posiadający wszystkie insygnia posiada ogromną moc.

How to Steal a Dragon's Sword

Smok pilnował skarbu przez kilkadziesiąt lat w podziemiach Szkoły Bystrzaka, póki nie dotarł tam Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci i nie poprosił o koronę. Kieł Wodena opowiedział mu jej historię i zapytał, dlaczego miałby powierzyć ją w ręce chłopaka. Odrzekł, że pragnie pogodzić rasy smoków i ludzi. To ostatecznie przekonało smoka i pozwolił zabrać koronę Czkawce, sam również wydostał się z nim na powierzchnię.

Pod koniec powieści, kiedy Czkawka zostaje ogłoszony nowym władcą i chwilę później zdemaskowany jako niewolnik, korona została przejęta przez Alvina Przecherę.