FANDOM

Korzeń szakłaka

Korzeń szakłaka

Korzeń szakłaka (ang. Buckthorn Root) — podziemny element rośliny zwanej szakłakiem, rosnącej na Wyspie Ziół. Jeden ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na węgorzą grypę.

Opis

Nie wiadomo, jak wygląda sam szakłak, jednak jego korzeń jest stosunkowo duży i skręcony, a z jego głównego pnia wyrastają mniejsze odnogi. Dzięki takiej budowie korzenia roślina mocno trzyma się w glebie.

Znaczenie

Korzeń szakłaka jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na węgorzą grypę. Najlepszy jest lekko przypieczony, wtedy jego działanie jest bardziej efektywne.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Szakłak pojawia się w odcinku Efekt węgorza. Gdy na Berk panuje węgorza grypa, uczniowie Smoczej Akademii wraz z Gothi szukają składników do lekarstwa na tę chorobę. Sączysmark dostaje za zadanie przynieść korzeń szakłaka, potrzebny do sporządzenia antidotum. Zebrana przez niego roślina zostaje jednak przy siodle Szczerbatka, który po zjedzeniu węgorza choruje na smoczą odmianę węgorzej grypy. Czkawka wraz z przybyłym mu na pomoc Śledzikiem muszą schwytać szalejące zwierzę. Gdy im się to udaje, ze składników przygotowują najpierw lekarstwo dla Nocnej Furii, a potem resztę z nich przekazują Gothi na lek dla mieszkańców Berk.

Galeria

Zobacz też