Advertisement
Poprzedni odcinek
Sączyfoch
Król Demolki w opałach Następny odcinek
Straszna cieśnina
Artykuł

Król Demolki w opałach (ang. Saving Shattermaster) — piąty odcinek czwartej serii serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Gdy Mala i Obrońcy Skrzydła znajdują tajemniczego nieznajomego, który podejrzanie przypomina Dagura, Czkawka i Heathera postanawiają to zbadać.

Fabuła

Mala i Throk kupują broń na Północnych Rynkach. Jednak okazuje się, że wszystkie zamówione towary zostały sprzedane Łowcom Smoków. Nieomal wywiązuje się potyczka. Tajemniczy zakapturzony mężczyzna reaguje nagle w obronie królowej. Nieznajomy ostrzega Malę i proponuje opuszczenie wyspy, ponieważ, według niego, targi stają się coraz bardziej niebezpieczne.

Po powrocie Mala wzywa jeźdźców na swoją wyspę, aby poinformować ich o nieprzyjaznym zachowaniu ludzi na Północy. Okazuje się jednak, że głównym powodem ich zaproszenia jest Dzień Próby, seria przerażających testów, które udowodnią, że Sączysmark jest godny posady króla. Sam wybraniec jest trochę zatrwożony czekającym go sprawdzianem umiejętności, dlatego przyjaciele (prócz Czkawki i Heathery, przystępujących do śledztwa w sprawie łowców smoków) zajmują się uratowaniem go od niechybnej śmierci.

Haddock i Heathera przebrani za żołnierzy Obrońców Skrzydła, przemierzają targowiska. Łowcy Smoków powoli nabierają podejrzeń, kim są tajemnicze postaci, gdy zauważają protezę Czkawki. Nieświadomy, że są teraz celem, Szczerbatek wystrzeliwuje pojedynczy wybuch plazmy, aby odpędzić wojowników, ale zamiast tego alarmuje wszystkich łowców. Czkawka i Heathera cudem uciekają, przybywając w pobliże portu na wyspie. Stamtąd przyjaciele zauważają tajemniczego mężczyznę, który okazuje się być Dagurem, który w jakiś sposób przeżył i wydaje się, że odzyskał relacje z łowcami smoków. Siostra jest wściekła i planuje go natychmiast zabić, ale Czkawka studzi jej zapędy, rozważając, czy jej brat naprawdę by ich zdradził, ryzykując własnym życiem. Dziewczyna, choć niechętnie, odsuwa na bok swój gniew i zgadza się najpierw przepytać Dagura.

Sączysmark przygotowuje się do pierwszej próby - spaceru po gorących kamieniach. Przejściu próby towarzyszą zacięte dyskusje Mieczyka i Szpadki, obstawiających, jaką część ciała utraci ich kolega. Ku zaskoczeniu wszystkich, chłopak przeżywa.

Heathera i Czkawka nie znajdują Dagura od razu. Udaje się to dopiero ich smokom, które im go dostarczają. Brunetka ponagla Haddocka, aby przesłuchać motywy brata, ale jego jedyną odpowiedzią jest wołanie o pomoc. Jeźdźcy myślą, że Dagur utracił pamięć. Łowcy wkrótce przybywają, atakując przyjaciół. Ostatecznie zostają pokonani, ale podczas walki mężczyzna wymyka się.

Przed Jorgensonem kolejna próba, tym razem czeka go przebycie labiryntu, w którym gniazdują elektryczne węgorze. Podczas tego zadania Sączysmark może wybrać sobie broń - on bierze maczugę. Początkowo chłopakowi idzie całkiem dobrze, kryzys zaczyna się przy spotkaniu z węgorzami o gigantycznych rozmiarach. Swoją pomoc oferuje Śledzik, ale Jorgenson ją automatycznie odrzuca. Kiedy oboje znikają z pola widzenia pozostałych, jeźdźcy zaczynają się niepokoić. Na szczęście jednak, Sączysmark zaraz wychodzi z labiryntu, dodatkowo wnosząc nieprzytomnego Ingermana.

Przekonana, że brat jest zdrajcą, Heathera rzuca się na niego, gdy zauważa go samego. Dagur unika ich ataków, a wrogowie ze swoich statków zaczynają strzelać do smoków. Brunetka na Szpicrucie dogania go i zabiera, jej brat traci przytomność. W połowie lotu Dagur budzi się i prosi Czkawkę i siostrę, aby zawrócili i zawieźli go z powrotem na wyspę. Dagur wyjaśnia, że ​​udawał nieznajomość, aby chronić swoją nową tożsamość - jako sojusznika łowców - w celu uwolnienia swojego smoka, Króla Demolki. Prawdopodobnie załoga statków i Łowcy wiedzą, gdzie uwięziono Gronkle, między innymi właśnie jego wierzchowca. Czkawka i Heathera uświadamiają sobie swój błąd i zawracają.

Na wyspie Obrońców Skrzydła organizowana jest wielka i uroczysta uczta na cześć przyszłego króla. Sączysmark, pełen dumy, obnosi się do wszystkich z wyższością, odrzucając prośby Astrid i Śledzika o jego ustąpienie. Chłopak, popierany przez bliźniaki, każe odprowadzić przyjaciół do ich miejsca spoczynku, a sam delektuje się mięsem (dokładniej mięsem z hieny).

Czkawka, Heathera i Dagur przeszukują statki Łowców. Żaden z nich nie zawiera jednak żadnych Gronkli, a jedynie zupełnie nową broń. Brat dziewczyny domyśla się, że wymienili smoki na oręż z płatnerzami, używających ich jako smoczej siły roboczej do produkcji gronklowego żelaza. Podążają za łodziami, które przewożą nową dostawę Gronkli na wyspę, ,,fabrykę" broni Łowców. Dagur, widząc swojego ukochanego smoka, rzuca się prosto do ataku, podczas gdy Czkawka i Heathera zapewniają mu osłonę. Mężczyzna znajduje Króla Demolki, a następnie uwalnia pozostałe smoki z tego gatunku. Ale flota Viggo przybywa, jakby w odpowiedzi. Dagur dobrowolnie ponownie ryzykuje życiem, odciągając statki, podczas gdy Haddock i jego siostra pomagają poprowadzić uwolnione smoki w bezpieczne miejsce. Brat składa siostrze przysięgę, że powróci, z odpowiedziami, których dziewczyna szuka, i pozostawia ją samą, zasmuconą ponowną rozłąką.

Czkawka i Heathera przybywają w samą porę na ostatnią próbę Sączysmarka. Throk celuje strzałą w siedzącą na tronie Malę. Kobieta instruuje chłopaka, że musi obronić ją własnym ciałem, i, o ile przeżyje, zostanie królem. Przerażony Jorgenson zajmuje pozycję przed królową i zgadza się na tą próbę. Tuż przed strzałem, Szczerbatek nagle wystrzeliwuje plazmę w pobliże Eruptodona. Rozprasza to Throka na tyle, że mężczyzna chybia. Strzała leci jednak wprost na królową, tak, że Sączysmarkowi nie uda się jej ochronić. Na szczęście Mala umiejętnie chwyta ją, zanim zdąży zrobić jej krzywdę. Kobieta mruga w kierunku Czkawki, dając mu do zrozumienia, że było to zaplanowane wcześniej. Jorgenson dochodzi do siebie tylko po to, by być rozczarowanym, iż Mala uznała go za niezdolnego do zostania królem po niepowodzeniu ostatniej próby, pomimo niedokładnego strzału Throka. Mala jednak, w wynagrodzeniu za jego wysiłki, zaprasza chłopaka jako honorowego gościa na uroczystej uczcie.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Advertisement