FANDOM

Artykuł

Królowa Ognioglist (ang. Fireworm Queen) — wielki smok, przedstawicielka gatunku Ognioglista, pojawiająca się po raz pierwszy w sezonie Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk, w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty.

Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk Królowa Ognioglist jest przedstawicielką gatunku zwanego Księżniczka Ognioglist.

Wygląd

Fireworm queen
Jako królowa gniazda Ognioglist, samica jest największą poznaną przedstawicielką gatunku o tym statusie. Posiada pięć par nóg i wielkie skrzydła, pozwalające na szybkie latanie. Prócz drobnych zmian anatomicznych, takich jak większa ilość rogów na głowie, nie różni się za wiele od swoich mniejszych smoczych pobratymców. Świeci także tą samą, fluorescencyjną żółcią.

Charakter

Matka żyje wraz z małymi Ognioglistami wewnątrz wulkanu znajdującego się na Wyspie Ognioglist, chociaż przez większość czasu pozostaje ukryta. Jest bardzo opiekuńcza wobec swoich młodych, bardzo pilnie ich strzeże. Atakuje każdego, kto naruszy jej gniazdo, zaciekle walczy w obronie jaj oraz młodych i nie porzuci żadnego z nich.

Chociaż z natury jest agresywna, dba nie tylko o swoje młode, lecz także o inne smocze gatunki. Ukłucie jej gorącego języka jest w stanie przywrócić zdolność do samozapłonu wszystkim smokom z klasy ognistej, posiadającym ową zdolność.

Historia

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Królowa pojawia się w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty?. Kiedy Hakokieł jest chory, przyjaciele spieszą mu z pomocą i poddają rozpalającej terapii Ognioglistami. Ponieważ jednak na Berk smoków tych jest mało, z ich pomocą trafiają na wyspę całkowicie zamieszkaną przez ten gatunek. Sączysmark zabiera jajo z młodymi Ognioglistami i w tym momencie atakuje go matka - królowa. Goni Sączysmarka i Czkawkę przez długi czas, póki nie wracają do Hakokła. Sączysmark daje mu do zjedzenia jajo, by ten powrócił do zdrowia, Hakokieł jednak odpycha jajo i oddaje je matce. W wyrazie wdzięczności królowa żądli go językiem, co powoduje rozgrzanie Hakokła jej jadem i jego szybki powrót do zdrowia.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Pozory mylą Królowa Ognioglist przylatuje na wyspę jeźdźców. Okazuje się, że w jej leżu grasuje niebezpieczny Jaskiniowy Rabuś, który chce pożreć jej jaja i młode. Jeźdźcy - a w szczególności Sączysmark wraz z Hakokłem, któremu królowa uratowała kiedyś życie - pomagają smoczycy przepędzić intruza z gniazda.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Wprowadzone w grze smoki sprawiają pewne kłopoty z klasyfikacją. W grze jako gatunek zamiast Ognioglisty pojawia się bowiem Księżniczka Ognioglist, a Królowa jest konkretną, unikatową przedstawicielką tego drugiego gatunku.

Królowa jest do kupienia za runy. Była też dostępna podczas specjalnych okazji w dniach:

  • od 5 do 7 września 2014 roku.

School of Dragons

Królowa Ognioglist pojawiła się wraz z aktualizacją 19 grudnia 2014 roku. Według tej gry jest pełnoprawnym gatunkiem. Jej jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smoczyca posiada częściową animację Szczerbatka (latania).

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier