FANDOM

Artykuł

Kroplorwij (ang. Raincutter) — gatunek smoka, po raz pierwszy pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2, obecny też w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Należy do ostrej klasy.

Wygląd

Smok jest dość duży i posiada podłużne ciało. Charakteryzuje je długa szyja i spłaszczony ogon, a także wyraźnie szerszy tułów. Skrzydła smoka są stosunkowo duże i umożliwiają smokowi swobodny lot. Cztery łapy są dość krótkie i krępe, z całą pewnością nie pozwalają smokowi na szybkie poruszanie się po lądzie. Charakterystyczną cechą smoka jest żagiel na grzbiecie, upodabniający go do Thunderclawa. Podobna błona wyrasta z głowy.

Barwa ciała może być różna, lecz najczęściej jest szarawa. Znane osobniki mają zielonkawy, brązowy oraz fioletowy kolor. Czasem zieleń przechodzi w niebieskawy, a fiolet w róż. W niektórych przypadkach skrzydła ozdabiają czerwone kropki. 

Głowa Kroplorwija jest wydłużona i przypomina nieco głowę Szybkiego Szpica. Dolna szczęka jest wyraźnie przesunięta do przodu. Paszcza wyposażona jest w liczne krótkie, lecz ostre zęby. Małe żółte oczy są osadzone blisko nosa. Spomiędzy nozdrzy wyrasta krótki róg.

Siedlisko i dieta

Nie wiadomo, jakie naturalne środowisko zamieszkują Kroplorwije. Smok ten lubi obszary deszczowe, więc z pewnością zasiedla klimat wilgotny, a także tereny podmokłe. Jedyni poznani przedstawiciele tego gatunku mieszkali w Smoczym Sanktuarium, a później przenieśli się na wyspę Berk. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk gatunek ten zamieszkuje Sundering Wastes.

Kroplorwije uwielbiają deszcz, podczas którego mogą polować na dżdżownice i inne robaki, stanowiące ulubione pożywienie tego smoka. Prawdopodobnie jak większość innych gatunków, Kroplowij żywi się praktycznie wszystkim, głównie rybami i innymi typami mięsa.

Zachowanie i tresura

Niewiele wiadomo na temat zachowania Kroplowija. Chcąc okazać szczególny szacunek, przyjaźń lub względy, smok ten dzieli się swoimi łupami z partnerem lub innym bliskim towarzyszem. 

Nie wiadomo, w jaki sposób można wytresować smoka z tego gatunku. Valka zdobyła jego zaufanie, ratując mu życie. Oswojony z człowiekiem smok jest ufny, spokojny i wrażliwy, a także przyjaźnie nastawiony wobec nowych smoków i ludzi.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany jest ogień Kroplorwija. Prawdopodobnie, tak jak w przypadku innych gatunków, smok potrafi ziać pomarańczowymi płomieniami ognia. Może również przetrzymywać ogień w pysku i używać jako źródło światła.

Natomiast według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk smok ten pluje pociskami wody.

Umiejętności bojowe

Jako, że należy do ostrej klasy, z pewnością posiada mnóstwo ostrych kolców i innych fragmentów ciała, dzięki którym skutecznie potrafi się bronić i zaciekle atakować.

Lot

Liczne płetwy wyrastające z ciała zwiększają aerodynamiczność podczas lotu. Podobną płetwę jak tę na jego grzbiecie skonstruował w swoim kostiumie Czkawka, by stabilizować lot.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Kroplorwija na pierwszy rzut oka przypomina jajo smoka należącego do wodnej klasy. Ma ono owalny kształt, jego powierzchnię pokrywają maleńkie wgłębienia, a także charakterystyczne, błękitne zgrubienia, przypominające pęcherze. Barwa jaja jest fioletowa.

Pisklę

Pisklę Kroplorwija od dorosłego osobnika nie różni się prawie niczym prócz wielkości, proporcje są niemal identyczne. Młodemu smokowi brak jedynie pręcików pod szczęką.

Tytan

Tytaniczny Kroplorwij wyróżnia się pośród innych barwą oraz powiększeniem niektórych elementów ciała, takich jak kolce na grzbiecie czy pręciki pod szczęką. Posiada o wiele jaskrawsze kolory - zamiast łagodnego fioletu ostry kontrast granatu, błękitu i bieli. Końce skrzydeł, obu wacharzy i kolce przybierają różowy kolor.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Kroplorwije debiutują w filmie Jak wytresować smoka 2. Jednego z tych smoków, a konkretnie smoczycę o imieniu Thump, przedstawia Czkawce Valka, gdy opowiada o pułapkach Drago. Jedna z tych pułapek ucięła smoczycy kawałek skrzydła.

Kroplorwije pojawiają się także podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium, gdzie ulegają rozkazom Oszołomostracha Drago i lecą z nim na Berk. Gdy Alfa zostaje pokonany, prawdopodobnie przedstawiciele tego gatunku sprowadzają się na Berk.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Kroplorwij pojawił się wraz z aktualizacją 26 sierpnia 2014 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada animację Wrzeńca (Koślawego Mruka). Posiada własną skórkę "wyścigową" dostępną do kupienia za gemy.

Ciekawostki

  • Smoki te posiadają "żagiel" na plecach, podobnie jak Spinozaury (dinozaury żyjące w okresie środkowej kredy).
  • Tak samo jak Sidlarz kocha deszcz. Podczas niego smok poluje na dżdżownice i inne robaki, wychodzące na powierzchnię ziemi podczas wilgoci.
  • Nie cierpi słońca i upalnych dni, ponieważ oznacza to koniec karmienia się dżdżownicami.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki