Advertisement
Krzyż Berk.png
Artykuł

Księżniczka Ognioglist (ang. Fireworm Princess) — gatunek smoka, odmiana Ognioglisty, pojawiająca się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Według gry księżniczki to takie przedstawicielki gatunku Ognioglista, które mogą stać się królowymi stad i opiekunkami gniazd. Z tego powodu gra jako księżniczkę klasyfikuje także Królową Ognioglist.

Wygląd

Księżniczka jest bardzo dużym smokiem. Posiada podłużny tułów, pięć par nóg i wielkie skrzydła, pozwalające na szybkie latanie. Jej głowa jest wydłużona, z tyłu ozdobiona kryzą z kostnych wypustek przypominających kolce. Oczy smoka są osadzone na końcu pyska, bardzo blisko nozdrzy, zaś między tymi ostatnimi wyrasta niewielki róg nosowy.

Prócz drobnych zmian anatomicznych, takich jak większa ilość wypustek na głowie, księżniczka nie różni się za wiele od swoich mniejszych smoczych pobratymców. Świeci także tą samą, fluorescencyjną żółcią.

Siedlisko i dieta

Trudno określić naturalne siedlisko księżniczek, gdyż zazwyczaj albo jako młode osobniki jeszcze przebywają ze swoim rodzimym stadem, albo – jako dorosłe smoki – migrują w poszukiwaniu miejsca na nowe gniazdo bądź już są w jakimś królowymi. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk można je spotkać na Fireworm Island.

Księżniczka, tak jak inne Ognioglisty, żywi się wytwarzanym przez ten gatunek ognistym miodem.

Zachowanie i tresura

Księżniczka Ognioglist pełni w hierarchii swojego gatunku bardzo istotną rolę – przewodzi stadu mniejszych pobratymców i dba o ciągłość gatunku poprzez składanie jaj. Wielka smoczyca chroni też całą resztę przed atakami drapieżników bądź innych nieprzyjaciół – zwierząt, ludzi czy innych smoków. Szczególnie ważną rolą księżniczki jako królowej gniazda jest ochrona niewyklutych jeszcze piskląt.

Nie wiadomo, jak i czy da się wytresować księżniczkę Ognioglist. Smoki te zapewne wykazują się większą inteligencją niż mniejsi pobratymcy, jednak na przeszkodzie tresury mogą stanąć naturalne mechanizmy obronne księżniczki – bardzo wysoka temperatura jej ciała – oraz jej rola, jaką jest opieka nad własnym gniazdem, co uniemożliwia spędzanie czasu z potencjalnym treserem.

Moce i umiejętności

Ogień

Jako niedorosła królowa, księżniczka również zieje eksplodującymi płomieniami przypominającymi fajerwerki, które przy tym mocno i intensywnie świecą. Ze względu na swoją przyszłą rolę prawdopodobnie potrafi też przywrócić smokom z klasy ognistej zdolność samozapłonu poprzez "użądlenie" językiem.

Świecenie

Księżniczki, jak inne Ognioglisty, potrafią zapalić się, podobnie jak Koszmar Ponocnik, tylko z tą różnicą, że mocniej parzą. Określa się w przenośni, że "parzą gorzej niż słońce", choć w większości przypadków nie czynią krzywdy znajdującym się w bezpośredniej bliskości ludziom. To pozwala im na skuteczną samoobronę. Gdy się zapalają, ich ciało jasno świeci.

Etapy rozwoju

Jajo

Jajo księżniczki Ognioglist jest owalne i ma dosyć regularny kształt. Skorupa ma fakturę smoczej łuski i ciemnozłotą barwę z pionowymi, pomarańczowymi pasami. Zarówno pasy te, jak i szczyt jaja zdobią także ostre, cienkie kolce.

Pisklę

Pisklę księżniczki Ognioglist różni się nieco od dorosłego osobnika nie tylko pod względem wielkości, ale i proporcji – nogi smoka są u młodego zdecydowanie grubsze i większe w stosunku do reszty ciała. Pisklę nie ma także wykształconej kostnej kryzy z tyłu głowy.

Tytan

Tytaniczna księżniczka Ognioglist zmienia przede wszystkim barwę – z jasnej, fluorescencyjnej żółci na soczystą zieleń. Błony skrzydeł stają się niebieskie. Smok w tej formie ma także znacznie więcej kostnych wypustek w kryzie i rogów nosowych, a pod jego brodą pojawiają się pręciki. Kolce i pazury gada stają się ostrzejsze.

Słabości

Krzyż Berk.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class.png Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
Boulder clas.png EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOgniołykOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpedeWyrwiflak Szkarłatny
Tracker class.png GruchotnikMudrakerPodwodny RozpruwaczRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class.png BurzochlastDevilish DervishDrzewokosEgg BiterHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Tidal class.png Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinOgniowa BurzaOszołomostrachPodwodny RozpruwaczRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Mystery class.png BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupHobgobblerJaskiniowy RabuśMarazmorPiaskowa ZjawaPrickleboggleSidlarzSilkspannerSlithersongSweet DeathSword StealerŚlizgochlastŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class.png Biała FuriaMroziczortNight LightNocna FuriaPotrójny CiosŚmierciozaurWandersmokWoolly Howl
Inne StingerWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
TU-Hybrydy.png AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathburpleDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSeastormerSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki
Advertisement