FANDOM

Księżycowa Wyspa (ang. Crescent Island) — jedna z kilku wysp pojawiających się w odcinku Nieposkromiony apetyt, wchodząca w skład Archipelagu.

Opis

Wyspa ta zlokalizowana jest na zachód od wyspy Berk, w bardzo bliskim sąsiedztwie Smoczego Leża. Ma kształt sierpu księżyca, skąd wzięła się jej nazwa.

Historia

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Księżycowa Wyspa pojawia się jedynie na początku odcinka Nieposkromiony apetyt. Podczas oznaczania smoków z różnych wysp, Mieczyk i Szpadka znaczą gady z Księżycowej Wyspy kolorem fioletowym - mieszkają tam głównie Gronkle.

Kiedy Astrid i Czkawka przylatują sprawdzić stan oznaczania smoków, okazało się, że na Księżycowej Wyspie pojawiły się smoki z Wyspy Najwyższych Drzew. Zaintrygowani tym Astrid i Czkawka udają się się na Smoczą Wyspę.

Później jeźdźcy odkrywają, że poszczególne wyspy, które znajdują się w linii prostej od Berk, zostają zatapiane przez Krzykozgona. Nie wiadomo, czy dzieje się to z Księżycową Wyspą, ponieważ fioletowe smoki jako jedyne z malowanych nie przybywają na Smoczą Wyspę.

Ciekawostki

  • Na mapce sporządzonej przez jeźdźców, ramiona księżyca, którego kształt tworzy wyspa, są skierowane do dołu, podczas gdy ta sama wyspa, narysowana na mapie Czkawki, ma ramiona skierowane ku górze.

Zobacz też