FANDOM

Latający Aligator (ang. Flying Gator; nieoficjalne polskie tłumaczenie) – jeden z nie najlepiej poznanych gatunków smoków wspominanych w powieściach Cressidy Cowell.

Wygląd

Jest to smok średniej wielkości. Jak wskazuje nazwa gatunku, jest bardzo blisko spokrewniony z krokodylami i aligatorami i wygląda niemal tak samo. Ma zielone łuski, krótkie łapy, długi ogon oraz wydłużoną paszczę, uzbrojoną w ostre zęby. Język jest rozwidlony.

Prócz tego, z grzbietu wyrasta para skrzydeł dość dużych, by smok mógł swobodnie latać. Łapy zakończone są szponami, między którymi rozciągają się błony. 

Siedlisko i dieta

Latające Aligatory zamieszkują tereny podmokłe, głównie Nawiedzone Mokradła. Ich największym naturalnym wrogiem jest Toksyczny Cień. Same natomiast żywią się mniejszymi od siebie stworzeniami żyjącymi na mokradłach.

Zachowanie

Smok ten jest niewiarygodnie głupi. Kiedy przechodzący obok człowiek uda odgłosy wydawane przez Toksycznego Cienia, natychmiast ucieknie. Swoją ofiarę atakują z zasadzki, siedząc w błocie i czekając, aż sama się do niego zbliży.

Zobacz też