FANDOM

Artykuł

Legenda o smoku Gnatochrupie (ang. Legend of the Boneknapper Dragon) — angielski film krótkometrażowy stworzony komputerowo przez studio DreamWorks Animation, będący kontynuacją fabuły filmu Jak wytresować smoka.

Krótkometrażówka została wyemitowana w telewizji 14 października 2010 r. na amerykańskim Cartoon Network. Dzień później ukazała się na DVD i Blu-ray, tylko w wersji anglojęzycznej, razem z oryginalnym filmem.

Polska premiera miała miejsce 7 lutego 2016 roku na Polsacie o 11:25.

Streszczenie

Kiedy dom Pyskacza zostaje spalony, stary wiking twierdzi, że to sprawka legendarnego Gnatochrupa. Jednak mieszkańcy wioski mu nie wierzą, ponieważ oprócz niego nikt nigdy nie widział tego gada. W końcu Pyskacz postanawia upolować prześladującą go bestię, a Czkawka i przyjaciele wyruszają z nim, by dopilnować jego bezpiecznego powrotu. Podczas morskiej podróży, Pyskacz opowiada nastolatkom historię swojej rywalizacji ze smokiem, która z każdą chwilą robi się coraz bardziej nieprawdopodobna. Gdy rozbijają się na smoczej wyspie, wychodzi na jaw prawda o legendarnym smoku.

Opis fabuły

W domu Pyskacza wybucha pożar, przez co w wiosce panuje straszliwy ruch - wikingowie z pomocą smoków próbują ugasić ogień. Mężczyzna ma podejrzenia co do sprawcy ataku. Czkawka, zaciekawiony, pyta, co miał na myśli. Ten mówi o legendarnym Gnatochrupie, z którym miał już kiedyś do czynienia. Wikingowie nie wierzą jednak w jego opowiadania, a załamany Pyskacz chce udowodnić wszystkim, że smok istnieje.

Mężczyzna, wraz z Czkawką, Śledzikiem, Astrid, Sączysmarkiem, Mieczykiem, Szpadką i swoją owcą o imieniu Filip wyrusza na poszukiwania bestii. W trakcie rejsu Pyskacz opowiada im historię o spotkaniu z Gnatochrupem:

Kiedyś, będąc na wycieczce z rodzicami, Pyskacz znalazł zamrożonych w wielkim lodowcu wikingów. W ręku jednego z nich dostrzegł złotą skrzynkę ze skarbem, który mężczyzna sobie przywłaszczył. W tym momencie zaatakował go Gnatochrup, który chciał zdobyć ten skarb, ale Pyskaczowi udało się uciec.

W końcu załoga dociera na wyspę Gnatochrupa, gdzie na plaży leżą kości zmarłych smoków. Tymczasem Pyskacz kontynuuje swoją historię:

Mężczyzna ukrył się na bardzo małej wysepce, mając nadzieję, że tu Gnatochrup go nie znajdzie. Kiedy jednak ten go dopadł, Pyskacz zaczął uciekać. W czasie pogoni za wikingiem, smoka pożarł Głowomłot. Gnatochrupowi udało się uciec.
Kilka lat później smok ponownie dopadł Pyskacza, tym razem w dżungli. Wiking uciekł na szczyt wulkanu, z którego wyłonił się wielki jak i również pożarł Gnatochrupa. Ale gad ponownie uciekł.
Pyskacz ustawił pułapki na Gnatochrupa, jednak w końcu prześladowca go dopadł. Wiking zaczął się modlić do Thora, który go wysłuchał i zesłał jaka ujeżdżającego Głowomłota. Wybawcy rozprawili się z Gnatochrupem.

Zakończywszy swoją historię, w którą towarzysze nie uwierzyli, Pyskacz poprosił ich o pomoc w zwabieniu i złapaniu Gnatochrupa. Kiedy smok się pojawia, Czkawka uświadamia sobie, że w klatce piersiowej smoka, ułożonej w kilku płyt, brakuje jednego elementu... był nim "skarb" kowala, który okazał się małą kostką. Czkawka przekonuje Pyskacza, aby ten oddał smokowi brakujący element. Dzięki temu Gnatochrup staje się potulnym i przyjaznym smokiem, który odprowadza wikingów do domu.

Obsada i postacie

Bohaterowie

Smoki

Ciekawostki

  • Owca Pyskacza - Filip - zostaje wprowadzona do filmu.
  • Jak pokazano w filmie, Gnatochrup staje się wierzchowcem Pyskacza, jednak nie pojawia się później w żadnym innym filmie.
  • Podczas gdy obraz został stworzony w postaci CGI, retrospekcje Pyskacza są wykonane w stylu 2D.
  • Thor ciskający pioruny rękoma jest nawiązaniem do greckiego Zeusa.

Błędy

  • Gdy Czkawka, Astrid, Sączysmark, Mieczyk, Szpadka i Śledzik są na statku, maszt jest obecny. Później, kiedy wikingowie nasłuchują Gnatochrupa, masztu nie ma.
  • Kiedy Pyskacz daje Gnatochrupowi kość, smok ryczy, mimo że nie ma jeszcze włożonej kości.
  • Kiedy Czkawka przybywa na wyspę, ma na sobie futrzaną kamizelkę, ale kiedy leci na Gnatochrupie, jego kamizelka jest inna.

Linki zewnętrzne

Zobacz też