FANDOM

Artykuł
Lider Szybkich Szpiców (ang. Speed Stinger Leader) — smok z gatunku Szybki Szpic, działający jako przywódca stada. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku Wielki lód, później w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

W przeciwieństwie do pozostałych Szybkich Szpiców, alfa ma kolor zielono-czerwony oraz większy grzebień na głowie. Ten oraz dwa mniejsze na grzbiecie są koloru czerwonego, podobnie jak kolec jadowy. Smok ma też na niemal całym ciele (prócz brzucha) czerwone pręgi. Jest nieco wyższy od innych przedstawicieli gatunku. Oczy, tak samo jak u innych smoków, ma krwistoczerwone i przebiegłe. Lider posiada na ogonie kolec, którym wstrzykuje jad.

Charakter

Jako przywódca stoi na czele stada i jest bardziej agresywny niż pozostałe osobniki. W trakcie walki nie pokazuje on strachu, a jego zdolności bojowe są bardzo imponujące oraz o wiele lepsze niż zdolności pozostałych osobników.

Zdolności

  • Przywództwo: Na rozkaz jego stado robi to, co tylko zechce i zawsze podąża za nim.
  • Umiejętności: Pokazał on niezwykłą szybkość i zwinność. Posiada trucicielski ogon (jak każdy osobnik tego gatunku), który służy także jako przeciwwaga. Dzięki ogonowi może spać on do góry nogami, a jego refleks w połączeniu z szybkością pozwala mu na robienie skutecznych uników i szybkie reagowanie na ataki wroga.
  • Spryt: Smok ten jest niezwykle sprytny i przebiegły.
  • Prędkość: Gad potrafi dogonić Szczerbatka na lądzie.
  • Jad: Smok posiada jad w ogonie, który może tymczasowo sparaliżować ofiarę (jak każdy smok tego gatunku).
  • Wytrzymałość: Okazało się że może on szybko biegać i walczyć bez oznak zmęczenia. Smok jednak jest groźny dopiero po zachodzie słońca, gdyż sypia w dzień (najczęściej w jaskiniach).

Historia

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Lider Szybkich Szpiców pojawia się jedynie w odcinku Wielki lód, kiedy razem ze swoim stadem trafia ze swojej wyspy na Berk, gdy ocean oblewający obie wyspy zostaje zamrożony. Szybkie Szpice sieją spustoszenie w wiosce, ale ostatecznie jeźdźcom udaje się ich pozbyć, zamykając przywódcę w specjalnej klatce i zabierając go daleko od Berk. Dzięki temu reszta stada podąża za nim, z powrotem na swoją wyspę.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Przywódca stada (prawdopodobnie inny) pojawia się też w odcinku Odkrycia chodzą parami. Razem ze swoim stadem poszukuje rannego młodego osobnika, którego zabrali jeźdźcy. Gdy udaje im się zlokalizować jeźdźców, przywódca dowodzi atakiem. W wyniku walki lider spada z wysokiego klifu i poturbowany opuszcza wyspę wraz ze swoim stadem.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk smok występuje pod nazwą Alpha Speed Stinger, a nie Speed Stinger Leader.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier