FANDOM

Artykuł

Lider Szybkich Szpiców (ang. Speed Stinger Leader) — smok, przedstawiciel gatunku Szybki Szpic, będący przywódcą jednego ze stad Szpiców. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku Wielki lód.

Wygląd

Lider stada jest większy od pozostałych osobników. Na zielonym ciele posiada liczne, czerwone pręgi. Ten sam kolor mają też jego wachlarze na głowie i grzbiecie, które są dodatkowo większe niż u typowych Szybkich Szpiców. Czerwony jest również jego kolec jadowy oraz oczy.

Charakter

Jako przywódca stoi na czele stada i jest bardziej agresywny niż pozostałe osobniki. W trakcie walki wykazuje się imponującymi umiejętnościami bojowymi i nie obawia się przeciwników. Jest zawzięty i przebiegły.

Zdolności

  • Przywództwo: jego stado zawsze podąża za nim i wykonuje jego polecenia. Obecność przywódcy pozwala Szpicom zachować porządek w grupie i skoordynować działania.
  • Walka: jest niezwykle szybki i zwinny. Jak każdy osobnik tego gatunku, posiada długi, silny ogon zakończony jadowitym żądłem. Dzięki niemu może spać on do góry nogami, a jego refleks w połączeniu z szybkością pozwala mu na robienie skutecznych uników i szybkie reagowanie na ataki wroga.
  • Szybkość: gad potrafi dogonić Szczerbatka na lądzie.
  • Wytrzymałość: szybko biega i długo walczy bez oznak zmęczenia. Smok jednak jest groźny dopiero po zachodzie słońca, gdyż w dzień sypia (najczęściej w jaskiniach).

Historia

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Lider Szybkich Szpiców pojawia się w odcinku Wielki lód. Razem ze swoim stadem trafia ze swojej wyspy na Berk, gdy ocean zamarza w czasie srogiej zimy i pokrywa się grubą warstwą lodu. Szybkie Szpice sieją spustoszenie w wiosce, ale ostatecznie jeźdźcom udaje się ich pozbyć, zamykając przywódcę w specjalnej klatce i zabierając go daleko od Berk, a później topiąc lodowy most, którym Szpice dostały się na Berk. Dzięki temu stado, podążając za przywódcą, wraca z powrotem na swoją wyspę.

Lider Szybkich Szpiców (ang. Speed Stinger Leader) — smok, przedstawiciel gatunku Szybki Szpic, będący przywódcą jednego ze stad Szpiców. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku Odkrycia chodzą parami.

Wygląd

Lider stada jest większy od pozostałych osobników. Na zielonym ciele posiada liczne, czerwone pręgi. Ten sam kolor mają też jego wachlarze na głowie i grzbiecie, które są dodatkowo większe niż u typowych Szybkich Szpiców. Czerwony jest również jego kolec jadowy oraz oczy. Podobnie jak całe jego stado, posiada błony między pazurami na tylnych łapach, dzięki czemu może biegać po wodzie i przemieszczać się między wyspami.

Charakter

Jako przywódca stoi na czele stada, prowadzi je i koordynuje działania poszczególnych smoków. Jest bardziej agresywny niż pozostałe osobniki. Wykazuje się ponadto sprytem i swego rodzaju zmysłem taktycznym, kierując swoim stadem lub samemu korzystając z nieoczywistych ścieżek w celu dopadnięcia ofiary.

Zdolności

  • Przywództwo: jego stado zawsze podąża za nim i wykonuje jego polecenia. Koordynuje jego działania i pozwala utrzymać porządek w grupie.
  • Walka: jest niezwykle szybki i zwinny. Jak każdy osobnik tego gatunku, posiada długi, silny ogon zakończony jadowitym żądłem. W połączeniu z jego silnymi łapami i sprytem jest to bardzo skuteczna broń.
  • Bieganie po wodzie: wykształcona między pazurami na tylnych łapach błona pozwala smokowi na bieganie po wodzie, dzięki czemu może on przemieszczać się między wyspami.
  • Wspinaczka: dzięki silnym łapom i ostrym pazurom lider potrafi w mgnieniu oka pokonać wysokie skalne wzniesienie.
  • Skoki: umięśnione tylne łapy pozwalają smokowi na bardzo długie i wysokie skoki.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Przywódca stada Szybkich Szpiców pojawia się w odcinku Odkrycia chodzą parami. Razem ze swoim stadem poszukuje rannego młodego osobnika, którego zabrali jeźdźcy. Gdy udaje im się zlokalizować jeźdźców, przywódca dowodzi atakiem. W wyniku walki lider spada z wysokiego klifu i poturbowany opuszcza wyspę wraz ze swoim stadem.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk smok występuje pod nazwą Alpha Speed Stinger, a nie Speed Stinger Leader.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier