FANDOM

Lwia stopa

Mieczyk wspinający się po lwią stopę

Lwia stopa (ang. Dagga Plant) — jedna z roślin porastających Wyspę Ziół, a także jeden ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na węgorzą grypę.

Opis

Lwia stopa to niska roślina o średniej wielkości bladofioletowych, rozłożystych liściach i cienkich łodyżkach tego samego koloru. Ma ona zwyczaj rosnąć w trudno dostępnych miejscach - przeważnie na skalnych ścianach i półkach.

Znaczenie

Lwia stopa jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na węgorzą grypę.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Wyspa-Ziół-Szpadka-i-JOT&WYM-Lwie-Stopy

Szpadka zrzucająca kamienie

Lwia stopa pojawia się w odcinku Efekt węgorza. Gdy na Berk panuje węgorza grypa, uczniowie Smoczej Akademii wraz z Gothi szukają składników do lekarstwa na tę chorobę. Mieczyk i Szpadka dostają za zadanie przynieść jedną lwią stopę, potrzebną do sporządzenia antidotum. Ze względu na trudną dostępność rośliny Mieczyk decyduje się na wspinaczkę po stromym zboczu. Jego siostra, używając smoka, bez problemu dostaje się przed nim na klif i mając już składnik, zabawia się zrzucaniem kamieni na bliźniaka.

Zebrana przez rodzeństwo roślina ostatecznie zostaje jednak przy siodle Szczerbatka, który po zjedzeniu węgorza choruje na smoczą odmianę węgorzej grypy. Czkawka wraz z przybyłym mu na pomoc Śledzikiem muszą schwytać szalejące zwierzę. Gdy im się to udaje, ze składników przygotowują najpierw lekarstwo dla Nocnej Furii, a potem resztę z nich przekazują Gothi na lek dla mieszkańców Berk.

Zobacz też