FANDOM

Młotogłowy Jak (ang. Hammerhead Yak) — specyficzny jak przypominający rekina młota. Pojawia się w krótkometrażówce Legenda o smoku Gnatochrupie.

Wygląd

Młotogłowy Jak przypomina jaka o brązowym futrze. Jest jednak od niego znacznie większy. Ze względu na wygląd swojej twarzy przyjął nazwę "młotogłowy", tak jak rekin młot.

Historia

Legenda o smoku Gnatochrupie

Młotogłowy Jak pojawia się po raz pierwszy w krótkometrażówce Legenda o smoku Gnatochrupie. Występuje we wspomnieniach Pyskacza, gdzie, według mężczyzny, pożarł Gnatochrupa ścigającego go w dżungli, tym samym wyskakując z wulkanu. Okazało się jednak, że smok w jakiś sposób uciekł.

Później pojawia się ponownie, ujeżdżając Głowomłota. Obaj zostają zesłani przez Thora, który cisnął swoim piorunem, by ponownie pomogli Pyskaczowi w walce z Gnatochrupem.

Ciekawostki

  • Nie wiadomo, czy Pyskacz rzeczywiście spotkał Młotogłowego Jaka, podobnie jak Głowomłota.
  • Prawdopodobnie są oni magicznymi stworzeniami stworzonymi przez Thora.
  • Jak ten potrafi mówić, jednak nie odzywa się zbyt często. Zrobił to raz w obecności Pyskacza.
  • Z krótkometrażówki wynika, że Jak prawdopodobnie opanował sztuki walki. Widać to podczas jego drugiego spotkania z Gnatochrupem.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier