FANDOM

Magmar Thorston - wiking należący do klanu Wandali, wuj Mieczyka oraz Szpadki Thorstonów. Został kilkakrotnie wspomniany w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Historia

Z odcinka Królestwo Ognioglist dowiadujemy się, iż Magmar Thorston odkrył wyspę, którą Jeźdźcy wiele lat później osiedlili i nazwali Końcem Świata. Mężczyzna zapisał wyspę w spadku swoim dziedzicom, sporządzając testament na głazie stojącym nad urwiskiem. Dziedzicami tymi okazali się Mieczyk oraz Szpadka, którzy zgodnie z prawem wikingów i tytułem nadanym im przez samego Stoicka Ważkiego objęli władzę nad wyspą.

Z kolei w odcinku Smoków się nie zostawia, gdy Wichura zostaje rzekomo zatruta jadem Ślizgochlasta i wpada w szał, a następnie traci siły, Mieczyk opowiada historię kalectwa wuja Magmara w jego ostatnich dniach. Stracił on obie ręce i jedną nogę, i wiedząc, że umiera, popadł w obłęd, ganiał ludzi i próbował ich ugryźć. Odmawiał także jedzenia (co doceniły bliźniaki). Ostatecznie zaakceptował swój los i zmarł z pokorą, co według bliźniaków było w jego życiorysie najnudniejszym momentem.

Ciekawostki

  • W przeciwieństwie do bliźniaków, pisownia Magmara była poprawna.
  • Historia jego życia może stanowić nawiązanie do Czarnego Rycerza z filmu Monty Python i Święty Graal (1975), który podobnie jak Magmar stracił obie ręce i nogę, a mimo to postanowił dalej walczyć.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier