FANDOM

Artykuł

Matka Płomienia (ang. Torch's Mother) — smok, przedstawicielka gatunku Tajfumerang, matka małego Płomienia i dwójki jego rodzeństwa. Pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków, po raz pierwszy w odcinku Okrutna parka, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Jest to w pełni dojrzała, dorosła przedstawicielka gatunku Tajfumerang. Ma czerwoną skórę z przebłyskiem różu, jasne krawędzie skrzydeł, brzuch oraz końcówkę ogona. Smoczyca posiada małą głowę oraz wyrastające z niej grube, szare rogi.

Charakter

Matka Płomienia jest opiekuńcza i agresywna wobec każdego, kto zagraża jej dzieciom. Atakuje zarówno ludzi, jak i smoki, gdy zauważy brak chociaż jednego młodego. Jest wytrwała w poszukiwaniach i bezwzględna wobec tych, którzy mają jej pisklęta, dopóki maluchy nie znajdą się z powrotem w bezpiecznym miejscu.

Historia

Jeźdźcy smoków

Smoczyca pojawia się w odcinku Okrutna parka. Kiedy zauważa brak jednego ze swoich trzech piskląt, Płomienia, podpala las i rozpoczyna gorączkowe poszukiwania. Jej obecność na wyspie i gniew wyczuwa Szczerbatek. Smok usiłuje ostrzec Czkawkę, który przygarnął Płomienia i zaopiekował się nim. 

Tymczasem matka przez cały czas szuka zagubionego syna, z wściekłości wypalając sporą część lasu na Berk. Zostawia charakterystyczne wypalone spiralne znaki na ziemi.

Nierozumiany przez Czkawkę Szczerbatek samodzielnie udaje się do lasu, by zbadać niebezpieczeństwo. W nocy odnajduje matkę, którą dyskretnie obserwuje zza drzewa, i przerażony znów usiłuje przekazać to Czkawce. Jednak uparty chłopak leci z nim do Zatoczki i tam go zostawia, w obawie o niepokojące zachowanie smoka. 

W końcu to Mieczyk i Szpadka informują resztę jeźdźców o wypalonych w lesie znakach, podobnych do tych zostawianych przez małego Płomienia. Wszyscy lecą to sprawdzić i stają oko w oko z rozwścieczoną smoczycą. Ta, widząc swojego syna w rękach Czkawki, rozpoczyna pościg za chłopakiem. Czkawka jednak nie może pozbyć się Płomienia, który ciągle za nim leci. Chłopak wskakuje do Zatoczki i z powrotem zasiada na grzbiecie Szczerbatka, przepraszając go za swoje zachowanie. Oboje uciekają przed matką Płomienia i wykorzystują jej słabą zwrotność, podrywając się tuż przy ziemi. Smoczyca nie potrafi tego powtórzyć i z hukiem ląduje na ziemi, a przestraszony Płomień wraca do matki. Cała rodzina, także rodzeństwo pisklęcia, wraca do domu.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Matka Płomienia jest pierwszym dorosłym Tajfumerangiem, jaki pojawia się w serialu.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier