FANDOM

Artykuł
Krzyż Berk

Nemezis Hakokła (ang. Hookfang's Nemesis) — smok, skrzydłoolbrzym, czyli tytaniczny przedstawiciel gatunku Koszmar Ponocnik, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata w odcinku Koszmarny koszmar.

Wygląd

Ten Koszmar Ponocnik jest większy od pozostałych osobników. Został określony mianem "skrzydłoolbrzyma", co oznacza najbardziej zaawansowane stadium rozwoju smoka - fazę tytaniczną. Jego ciało ma ciemnoczerwoną barwę z czarnymi pręgami. Oczy są intensywnie żółte.

Charakter

Smok ten jest niezwykle agresywny i zaprawiony w boju. Do samego końca walczy o utrzymanie dominacji na swoim terytorium.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok ten pojawia się w odcinku Koszmarny koszmarHakokieł, usłyszawszy ryk wołającej o pomoc samicy Koszmara Ponocnika, przybywa pomóc jej w obronie jaj przed skrzydłoolbrzymem, który chce je zniszczyć. Hakokieł walczy z pomocą Sączysmarka o przejęcie dominacji nad terytorium wielkiego Ponocnika i z pomocą pozostałych jeźdźców udaje im się zamknąć go w czaszy na Końcu Świata. Tam Sączysmark i Hakokieł wykorzystują rozmiar skrzydłoolbrzyma przeciwko niemu, ostrzeliwując go ogniem z góry, zaś wielki smok nie może uciec. W końcu skrzydłoolbrzym zostaje pokonany i zmuszony do opuszczenia swojego terytorium.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier