FANDOM

Artykuł
Krzyż Berk

Nemezis Szczerbatka (ang. Toothless' Nemesis) — smok, przedstawiciel gatunku Szeptozgon, żywiący urazę wobec Szczerbatka. Pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków, po raz pierwszy w odcinku Co kryją smoki, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie po raz pierwszy zostaje ujawnione jego imię. 

Wygląd

Smok ten wygląda podobnie jak inni przedstawiciele tego gatunku. Ma szarozieloną barwę skóry, jasne podbrzusze oraz spód paszczy, a także czerwonawe kolce na głowie i ogonie. Charakterystyczną cechą tego osobnika są blizny, ślady po ugryzieniu przez Nocną Furię.

Charakter

Smok jest niezwykle agresywny, okrutny i mściwy. Nie wiadomo, co spowodowało niegasnący konflikt pomiędzy nim a Szczerbatkiem, jednak najwyraźniej był on tak poważny, że oba smoki wciąż są wobec siebie wrogo nastawione i walczą bez umiaru. 

Czkawce nie udało się wytresować tego smoka, chociaż próbował metod skutecznie działających na inne smoki. Szeptozgon ten jest agresywny i nieufny także w stosunku do ludzi.

Historia

Jeźdźcy smoków

Smok ten pojawia się w odcinku Co kryją smoki. Żywi urazę wobec Szczerbatka z powodu jakiegoś starcia sprzed lat. Kiedy smok pojawia się w wiosce, Szczerbatka całkowicie pochłaniają poszukiwania i żądza zemsty, z powodu której na jakiś czas opuszcza nawet własnego jeźdźca i najlepszego przyjaciela. Odnalazłszy Szeptozgona w głębi wyspy, Nocna Furia zmaga się z bestią, dopóki ta nie trafia go kolcem.

W następnej walce Czkawka przygotowuje się, aby pomóc Szczerbatkowi, ale on odmawia pomocy i próbuje walczyć na własną rękę. Bez jeźdźca jednak Szczerbatek nie jest w stanie latać samodzielnie. Smok w końcu doprowadza Furię do półki skalnej, skąd skutecznie próbuje ją zrzucić. Widząc to, Czkawka zeskakuje z sąsiedniego klifu i dosiada swojego przyjaciela. Szczerbatek z pomocą Czkawki jest w stanie pokonać Szeptozgona. Po wygranej walce Furia oszczędza rywala, który z powrotem ucieka do tunelu ziemnego.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok prawdopodobnie pojawia się w odcinku Najczarniejsza noc, jako jeden z bohaterów domniemanego ciągu wydarzeń mającego mieć miejsce, gdyby Czkawka nie zestrzelił Szczerbatka w pierwszym filmie. Smok atakuje Czkawkę oraz osłaniającą go Nocną Furię. Podczas walki spala część lewej nogi chłopaka oraz pozbawia Szczerbatka jednej z lotek, ale zostaje pokonany przez Stoicka i Pyskacza.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk Nemezis Szczerbatka występuje pod nazwą Toothless' Rival, a nie Toothless' Nemesis.

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier