FANDOM

Nepenthe Island (brak polskiego tłumaczenia) — jedna z wysp wchodzących w skład Archipelagu, pojawiających się w komiksie The Serpent's Heir, wspomniana również w grze School of Dragons.

Klimat i lokalizacja

Wyspa ta znajduje się w centralnej części Archipelagu, na południe od wyspy Berk. Ma niemal tropikalny klimat, co jest praktycznie niespotykane na Archipelagu. Wyspa jest bujnie porośnięta liściastymi drzewami, wśród których ukryte są niewielkie drewniane domki tubylców. Domki oraz osady znajdują się również na wybrzeżu wyspy.

Przyczyną gorącego klimatu mogą być źródła geotermalne (licznie obecne w różnych częściach wyspy) lub ciepło pochodzące od żyjących tam smoków.

The Serpent's Heir

Czkawka, Valka oraz Smoczy Jeźdźcy lecą na wyspę Nepenthę, wezwani na pomoc przez Caldera. Wyspę nawiedzają trzęsienia ziemi, które w ostatnim czasie bardzo się nasiliły. Jeźdźcy dokonują kilku zaskakujących odkryć, między innymi takiego, że na wyspie w rzeczywistości żyją olbrzymie Foreverwingi. Odkrycie to zmusiło zamieszkujące wyspę plemię do znalezienia sobie nowego domu.

Ciekawostki

  • Nepenthe jest mitologicznym lekiem Greków na smutek i depresję.

Zobacz też