FANDOM

Nietoperz (ang. Bat) – gatunek małego, latającego ssaka. Pojawia się w grze School of Dragons.

Wygląd

Nietoperze są niewielkie. Ich ciało jest całe czarne. Skrzydła składają się ze skórzastej błony, rozciągniętej między haczykowatymi kośćmi palców a nogami. Zwierzęta posiadają też charakterystyczne duże, szpiczaste uszy, oraz małe, czerwone oczy.

Charakterystyka

Nietoperze

Nietoperze z bliska

Nietoperze nie odgrywają dużej roli w życiu wikingów. Nie zostały udomowione. Zamieszkują jaskinie, gdzie przesypiają cały dzień, by nocą wylecieć na żer. Poruszanie się w ciemności umożliwia im echolokacja. W większości są mięsożerne, zazwyczaj żywią się owadami, choć istnieją też gatunki roślinożerne i owocożerne, a nawet takie, które odżywiają się krwią ptaków.

W grze School of Dragons zwierzęta te nie mają większego znaczenia. Służą jedynie jako ozdoba wyspy Berk z okazji Halloween.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku W cieniu księżyca Czkawka i Śledzik lecą razem na Wyspę Wilkoskrzydłego, by znaleźć dowody, że Wilkoskrzydły nie istnieje. Gdy docierają na miejsce i wchodzą do jaskini, wylatuje w ich kierunku chmara krzyczących nietoperzy i Nocnych Koszmarów.

W grach

School of Dragons

Nietoperze pojawiają się w grze School of Dragons. Znajdują się w tunelach oraz nad domem Czkawki (tylko podczas wystroju Halloween).

Galeria

Ciekawostki

  • Nietoperz jest jednym ze zwierząt, na których jest wzorowana Nocna Furia.
  • Aby bez przeszkód poruszać się w ciemności, nietoperze posługują się echolokacją.

Zobacz też