FANDOM

W uniwersum filmowym Jak wytresować smoka pojawiają się gatunki smoków, które nie zostały nazwane ani zidentyfikowane. Niniejsza strona poświęcona jest tym smokom.

Jak wytresować smoka

Smok #1

Smok pojawił się po raz pierwszy w napisach końcowych filmu Jak wytresować smoka. Ze zdjęć może wynikać, że stanowi dość spokojne i posłuszne zwierzę domowe. Na mapie Czkawki, a także w Making of How to Train Your Dragon 2, został przedstawiony jako Krill (prawdopodobnie). Co ciekawe, identyczny smok pojawiał się w pierwszych koncepcjach filmu, jako jeden ze smoków polujących Stoika.

Smok #2

Smok po raz pierwszy pojawia się w napisach końcowych, swoim wyglądem bardzo przypomina Śmiertnika Zębacza. Na mapie Czkawki pojawia się dwukrotnie, pod nazwą Dashwing, a także jako Xotume

Smok #3

Ciało tego smoka jest długie i pokryte kolcami, przypomina nieco połączenie Szeptozgona z Ponocnikiem. Jest on symbolem Wandali, pojawiającym się między innymi na okładce Smoczego Podręcznika.

Jak wytresować smoka 2

Wszystkie smoki, które nie zostały zidentyfikowane, zamieszkiwały Smocze Sanktuarium. Niektóre znajdowały się również w armii Drago Krwawdonia.

Smok #1

Smok ten sylwetką przypomina Windgnashera, jedynie jego głowa prezentuje się nieco inaczej - gad ma charakterystyczną kryzę, złożoną z łagodnie zakończonych, wąskich kostnych wypustek. Sam pysk jest duży, przypomina pysk Shovelhelma. Na jego nosie widać uwypuklenie, coś w rodzaju rogu. Smok kilkakrotnie pojawia się w filmie, jednak nie odgrywa tam znaczącej roli, występuje jedynie w tle. Pokazane osobniki mają barwę niebieską (do granatu) i zieloną.

Smok #2

Smok ten sylwetką niewiele odbiega od Thunderclawa, jednak jego przednie łapy są nieco masywniejsze, a tylnie krótsze niż u wspomnianego gatunku, co sprawia, że gad porusza się na wszystkich czterech kończynach. Można u niego zaobserwować duży łeb, okolony z tyłu kryzą z kostnych wypustek, choć nie tak gęstych jak u smoka opisywanego w punkcie pierwszym. Jego pysk przypomina pysk Shovelhelma, z tym że smok ten nie posiada ostrego zakończenia, "rogu", pod brodą, a jego linia uzębienia biegnie równo. Ma również dodatkowo dwa wyraźnie widoczne, wystające z paszczy kły. Występuje głównie w ubarwieniu zielono-brązowym, czarno-czerwonym oraz bladobłękitno-niebieskim.

W filmie wysuwa się na pierwszy plan jedynie podczas pierwszego spotkanie Czkawki ze smokami z Sanktuarium, kiedy zostaje przez niego uspokojony za pomocą płonącej klingi Piekielnika. Występuje również w usuniętej wersji początku filmu, gdzie miał zostać uratowany przez Valkę z lochów w forcie Ereta.

Smok #3

Ciało tego smoka do złudzenia przypomina ciało Kroplorwija. Różni się od niego jedynie niuansami, z których najbardziej widocznym jest rząd długich, nieostrych kolców zamiast płetwy grzbietowej. Także na łbie gada występują jedynie wypustki, a nie płetwa. Jego łuski są jasnozielone, zaś ciemne, nieregularne plamy na nich - w ciemniejszym odcieniu tego samego koloru. Pojawia się przelotnie w tle i nie odgrywa znaczącej roli w filmie.

Smok #4

Przypomina Śmierciozaura, z tą różnicą, że ma czerwoną barwę. Jest wyraźnie garbaty i potężny. Na mapie Czkawki występuje pod nazwą Snaptdo (prawdopodobnie). Smok ten jest jednym z dawnych konceptów wyglądu Chmuroskoka.

Jak wytresować smoka 3

Smok #1

Smok ten pojawił się już w filmie Jak wytresować smoka 2. Ma charakterystyczną kryzę z tyłu głowy i wypustki na grzbiecie. W kolejnej odsłonie trylogii możemy go zobaczyć głównie w kolorze niebieskim i czerwonym.

Karty Śledzika

Smok #1

Smok ten przypomina coś pomiędzy Zmiennoskrzydłym a Drzewokosem.

Mapa Czkawki

Smok #1

Smok ten przypomina Drzewokosa połączonego ze Śmiercipieśniem, jednak ma trochę inny układ skrzydeł. Jest to concept art Śmiercipieśnia, wtedy jeszcze zwanego Songwing. W innych źródłach opisywany jest prawdopodobnie jako Boetuntif i Torcherous Thunderfire.

Smok #2

Smok ten przypomina Straszliwca straszliwego, ale ma dłuższy ogon, inny kształt pyska i przede wszystkim porusza sie na dwóch łapach zamiast na czterech. Występuje na mapie Czkawki pod nazwą Sotole Taf.

Pozostałe smoki z map

Grafiki oraz plakaty

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki