Advertisement
Artykuł

Night Light (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka będący krzyżówką Nocnej oraz Białej Furii. Po raz pierwszy pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 3. Wszystkie istniejące Night Lighty stanowią potomstwo Szczerbatka i bezimiennej Białej Furii.

Wygląd

Budowa Night Lighta jest zbliżona do anatomii gatunków składających się na tę krzyżówkę. Posiada on smukłe ciało, płaską głowę otoczoną wypustkami i duże oczy. Smok ma też cztery łapy oraz parę silnych, stosunkowo dużych skrzydeł. Jest wyposażony w kolce grzbietowe i wypustki na głowie właściwe Nocnej Furii, nie posiada natomiast błony wyrastającej po bokach ogona typowej dla Białych Furii.

Jako krzyżówkę smoków o zupełnie przeciwnych kolorach łusek, Night Lighta wyróżnia przede wszystkim nieregularne ubarwienie, zamykające się w barwach czarnej i białej.

Gatunek ewoluował, przez co po wielu setkach lat jego anatomia uległa nieznacznym różnicom. Najwyraźniejszą z nich jest inny, bardziej skomplikowany i zaostrzony kształt płetwy ogonowej, pazury na zgięciach skrzydeł, a także wysunięte do przodu nozdrza.

Siedlisko i dieta

Pierwsi przedstawiciele tej krzyżówki urodzili się w Ukrytym Świecie i tam też gatunek ten wciąż żyje.

Podobnie jak inne gatunki z rodziny Furii, smoki te najbardziej lubią żywić się rybami.

Zachowanie i tresura

Jako pisklęta, Night Lighty lubią zabawę, najczęściej ze sobą nawzajem. Są ciekawe świata i odważne, nie obawiają się eksploracji nieznanych terenów.

W obecności potencjalnego nieprzyjaciela smoki te stają się ostrożne, dają się jednak dotknąć człowiekowi, jeśli są pewne, że jest to przyjaciel. Możliwa jest tresura zwierzęcia, wystarczy zdobyć jego zaufanie.

Moce i umiejętności

Ogień

Smoki te zieją tym samym typem ognia, co inne Furie, czyli plazmą. Są to potężne, eksplodujące pociski o fioletowym zabarwieniu.

Znikanie

Znikanie u smocząt

Tak jak gatunki składające się na tę krzyżówkę, Night Light potrafi znikać wskutek rozgrzania swoich łusek, które stają się lustrzane. Sam mechanizm znikania jest taki sam, jak u Białej Furii - smokowi wystarczy przelecieć przez kulę wystrzelonego przez siebie ognia, aby zniknąć. U młodych działa to niezwykle krótko, starsze osobniki prawdopodobnie są w stanie pozostać niewidoczne na dłuższą chwilę.

Szybkość

Smoki te już jako pisklęta latają bardzo szybko i bez trudu dotrzymują tempa dorosłym Furiom. Nawet wykonując manewry w powietrzu, takie jak obrót, zdają się nie tracić prędkości.

Słabości

  • Bezwględne przywiązanie do rodziny i partnera, które może być wykorzystane przez łowców.

Krzyż Berk.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka: Święta w domu

Trzy młode pisklęta tego gatunku, potomstwo Szczerbatka i Białej Furii, mieszkają razem z rodzicami w Ukrytym Świecie. Jedna z nich, Dart, wydaje się znudzona i łapie unoszącą się w powietrzu kolorową bańkę tylko po to, by wkrótce ją wypuścić. Zauważa Szczerbatka rysującego coś na piasku i zainteresowana, podchodzi bliżej, by przyjrzeć się obrazkowi, na którym widnieje człowiek z protezą lewej nogi - Czkawka. Natychmiast pojawiają się jednak bracia smoczycy, którzy walcząc ze sobą, niemal wpadają na obrazek. Gdy go zauważają, dorysowują człowiekowi skrzydła. Szczerbatek uparcie poprawia dzieło, dorysowuje też wyspę, smoka i łączącą je linię, sugerujące, że chciałby odwiedzić Nowe Berk, ale wkrótce wraz z Białą Furią odchodzi, nakazując wracać też dzieciom. Ruffrunner i Pouncer radośnie podążają za rodzicami, jednak Dart zostaje na miejscu, wpatrzona w obrazek. Dopiero ponowne nawoływanie skłania ją do powrotu.

W nocy smoczyca budzi swoich braci i prowadzi ich do rysunku, podsuwając rodzeństwu pomysł wyprawy na nakreśloną przez ojca wyspę. Wszystkie trzy smoki zgodnie ruszają w podróż. Jest ona dosyć długa i Ruffrunner pod jej koniec zaczyna zasypiać w powietrzu, jednak Pouncer go łapie.

Po wylądowaniu na ośnieżonym Nowym Berk bracia znów zaczynają zaczepki, tym razem z użyciem śniegu. Ich siostra tymczasem znajduje drogę do wioski i razem z rodzeństwem dostaje się pod scenę mającego się wkrótce odbyć przedstawienia. Zauważywszy Czkawkę i zrozumiawszy, że to poszukiwana postać z rysunku, Dart chce do niego wyjść, jednak bracia wciągają ją z powrotem pod deski sceny i wszystkie pisklęta razem uciekają. Po drodze zatrzymują się jednak raptownie, pierwszy raz w życiu widząc na oczy owcę. Kiedy ta zaczyna się trząść ze strachu, maluchy przemykają obok niej, starając się osłonić skrzydłami.

Smoki znajdują wysoki punkt z dobrym widokiem na scenę, gdzie trafiają na nie zaniepokojeni rodzice. Po krótkiej reprymendzie udzielonej dzieciom uwagę rodziny odwraca rozpoczynające się przedstawienie. Kiedy całość wymyka się spod kontroli, a Czkawka w kostiumie Nocnej Furii spada z klifu, Szczerbatek rusza mu na ratunek. Po wniesieniu go z powrotem w pobliże sceny smok zauważa protetyczną dłoń Pyskacza, który właśnie zamierza odegrać scenę oswajania, przekonany, że widziany w dymie kształt to właśnie Haddock w swoim kostiumie. Na widok dłoni Szczerbatek spogląda wymownie na swoją rodzinę i demonstruje ów moment, przykładając do palców protezy nos. Ruffrunner, zmęczony i śpiący, nie poświęca temu wiele uwagi, podobnie jak Pouncer, jednak Dart jest zachwycona i obserwuje pokaz szeroko otwartymi oczami. Po zakończeniu widowiska rodzina wzbija się w powietrze i wraca do domu. Dostrzegają ich Czkawka i Astrid, co podsuwa im pomysł rewizyty i odwiedzenia swoich przyjaciół w Ukrytym Świecie.

Jak wytresować smoka 3

Podczas wspólnego lotu

Smoczęta reprezentujące tę krzyżówkę pojawiają się w epilogu filmu Jak wytresować smoka 3. Gdy Czkawka płynący z rodziną w okolicy Ukrytego Świata zauważa we mgle skałę, na której odpoczywają Szczerbatek oraz Biała Furia, jego oczom ukazuje się trójka smocząt, które z ciekawości wyłaniają się zza skały i spoglądają w jego stronę. Później, podczas wspólnego lotu na nowo zjednoczonych przyjaciół, trójka smocząt towarzyszy im, doglądana i pilnowana przez ich matkę. Jedno z nich demonstruje swoją zdolność znikania w kuli ognia.

Jeźdźcy smoków: Dziewięć światów

W serialu opowiadającym o przyszłości smoków i ich istnieniu w czasach współczesnych, pojawia się przedstawiciel tego gatunku o imieniu Pierun.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Radiant Meadows

Unikatowe osobniki, będące przedstawicielami krzyżówki Night Light, młode Szczerbatka i Białej Furii, pojawiły się w grze wraz z aktualizacją w lutym 2019 roku z okazji premiery filmu Jak wytresować smoka 3. Są dostępne do kupienia za runy lub zdobycia poprzez specjalne okazje.

Smoki zamieszkują wraz z Białą Furią wysepki na wschód od Berk, nazwane Radiant Meadows.

School of Dragons

Trzy unikatowe osobniki reprezentujące krzyżówkę Night Light pojawiły się wraz z aktualizacją 12 grudnia 2019 roku jako smoki limitowane. Można je było zdobyć w trwającym ponad trzy tygodnie wydarzeniu o nazwie Snoggletog. Przedstawiciele tej krzyżówki w grze na stałe pozostają pisklętami i nie mogą urosnąć, jednak mimo małego rozmiaru mogą być ujeżdżane, a gra traktuje je jak dorosłe smoki. Night Lighty były też obecne zarówno w fabularnej linii czterech specjalnych questów, dostępnych jedynie podczas Snoggletoga w 2019 roku, jak i w mniejszych, codziennych misjach, również udostępnionych w tamtym okresie. Smoki posiadają własną animację, będącą połączeniem animacji gatunków składających się na tę krzyżówkę. Ponadto każdy z osobników ma własny zestaw dwóch animacji odtwarzanych losowo w stanie spoczynku, z których każda oddaje charakter danego pisklęcia.

Ciekawostki

  • Night Light na kartach Śledzika

    Nazwa Night Light stanowi połączenie nazw gatunków składających się na tę krzyżówkę, a więc Nocnej Furii (Night Fury) oraz Białej Furii (Light Fury).
  • Statystyki smoków ujawnia książka World of Dragons.
  • Jest to pierwsza krzyżówka międzygatunkowa ukazana w serii.
    • Są to jednocześnie ostatnie nowe smoki przedstawione w tej trylogii.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class.png Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
Boulder clas.png EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOgniołykOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpedeWyrwiflak Szkarłatny
Tracker class.png GruchotnikMudrakerPodwodny RozpruwaczRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class.png BurzochlastDevilish DervishDrzewokosEgg BiterHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Tidal class.png Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinOgniowa BurzaOszołomostrachPodwodny RozpruwaczRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Mystery class.png BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupHobgobblerJaskiniowy RabuśMarazmorPiaskowa ZjawaPrickleboggleSidlarzSilkspannerSlithersongSweet DeathSword StealerŚlizgochlastŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class.png Biała FuriaMroziczortNight LightNocna FuriaPotrójny CiosŚmierciozaurWandersmokWoolly Howl
Inne StingerWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
TU-Hybrydy.png AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathburpleDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSeastormerSkrillknapperSlumberjackThunderbottomZipplewraith
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki
Advertisement