FANDOM

Artykuł

Night Lights (brak polskiego tłumaczenia) — potomstwo Szczerbatka i Białej Furii, składające się z trójki smocząt stanowiących krzyżowkę Nocnej oraz Białej Furii. Smoczęta nie reprezentują więc własnego gatunku. Pojawiają się w filmie Jak wytresować smoka 3.

Wygląd

Jako krzyżówki smoków o zupełnie przeciwnych barwach ciała, smoczęta wyróżnia przede wszystkim nieregularne ubarwienie. Mają kolce grzbietowe i wypustki oraz kolce na głowie właściwe Nocnej Furii, jednak brakuje im dodatkowej błony wyrastającej po bokach ogona typowej dla Białych Furii.

Jedno ze smocząt jest niemal całkowicie białe, z czarnymi końcówkami uszu, kolców oraz ogona. Ma ono zielone oczy, odziedziczone po Szczerbatku.

Drugie ze smocząt jest w większości czarne, białe są natomiast: brzuch i spód pyska, końcówki łap i uszu oraz czubek nosa. Smok ten jako jedyny ma niebieskie oczy, odziedziczone po Białej Furii.

Trzecie smoczę najbardziej przypomina Szczerbatka, ma bowiem jego zielone oczy i w większości jest czarne. Białe są jego łapy oraz kolce.

Zdolności

Ogień

Smoki te zieją tym samym typem ognia co rodzice, czyli plazmą. Są to potężne, eksplodujące pociski o fioletowym zabarwieniu.

Znikanie

Tak jak gatunki ich rodziców, smoki potrafią znikać wskutek rozgrzania ich łusek,
Httyd3-NightLights

Znikanie u smocząt

które stają się lustrzane, jednak mechanizm znikania jest właściwy Białej Furii - mianowicie, smokom wystarczy przelecieć przez kulę wystrzelonego przez siebie ognia, aby zniknąć. Ze względu na młody wiek, znikanie to trwa bardzo krótko, zaledwie sekundę, jednak wraz z wiekiem umiejętność ta ulega rozwinięciu.

Szybkość

Smoki te latają bardzo szybko i bez trudu dotrzymują tempa dorosłym Furiom. Nawet wykonując manewry w powietrzu, takie jak obrót, zdają się nie tracić prędkości.

Zachowanie i tresura

Jako smoczęta, lubią zabawę, najczęściej ze sobą nawzajem. W obecności potencjalnego nieprzyjaciela stają się ostrożne, dają się jednak dotknąć człowiekowi - pod warunkiem, że są pewne, że jest to przyjaciel.

Siedlisko

Smoki te od momentu wyklucia mieszkają w Ukrytym Świecie, do którego sprowadzili się ich rodzice.

Dieta

Podobnie jak rodzice, smoki te najbardziej lubią żywić się rybami.

Słabości

Jako typowe dla Furii słabości można wymienić:

  • Ograniczoną możliwość długiego lotu bez przerwy; smoki muszą co jakiś czas odpoczywać,
  • Bezwględne przywiązanie do rodziny i partnera, które może być wykorzystane przez łowców.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Historia

Smoczęta pojawiają się w dwóch ostatnich scenach filmu Jak wytresować smoka 3. Gdy Czkawka płynący z rodziną w okolicy Ukrytego Świata zauważa we mgle skałę, na której odpoczywają Szczerbatek oraz Biała Furia, jego oczom ukazuje się trójka smocząt,
THW-Hiccup, Night Light Hatchlings, Nuffink, Toothless

Podczas wspólnego lotu

które z ciekawości wyłaniają się zza skały i spoglądają w jego stronę. Później, podczas wspólnego lotu na nowo zjednoczonych przyjaciół, trójka smocząt towarzyszy im, doglądana i pilnowana przez ich matkę. Jedno z nich demonstruje swoją zdolność znikania w kuli ognia.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Meadows wyspy

Radiant Meadows - wyspy, na których mieszka Biała Furia i młode

Wraz z aktualizacją w marcu 2019 roku, w grze pojawiły się młode Szczerbatka i Białej Furii. Są dostępne do wykupienia za 14 500 run (jeden smok), bądź podczas specjalnych okazji (eksploracja, kolekcja lub gauntlet (ang. wyzwanie)). Zanim jednak zdobędzie się badź wykupi któregoś, należy przygotować wysepkę danego smoka. Jest to możliwe, gdy ma się +45 wikingów na Berk. Koszt budowy wynosi 55k drewna od wysepki, zaś czas operacji wynosi 3 godziny i 10 minut.

Smoki zamieszkują, wraz z Białą Furią, wysepki po lewej od Berk, nazwane Radiant Meadows.

Night Lights mogą zbierać ryby, drewno, a także bronić Berk w trybie Defend Berk. Jednak nie można walczyć nimi w trybie Brawl, ani nie mogą one wyruszać w podróże, ponieważ są za młode.

Ciekawostki

  • Karty śledzika night light

    Night Light na kartach Śledzika

    Ich nazwa stanowi połączenie nazw gatunków ich rodziców, a więc Nocnej Furii (Night Fury) oraz Białej Furii (Light Fury).
  • Statystyki smoków ujawnia książka World of Dragons.
  • Smoczęta te nie mają własnych imion, nieznana jest również płeć poszczególnych smoków.
  • Przede wszystkim ze względu na mieszane ubarwienie, a także zachowanie, smoczęta te przypominają kocie mieszańce.
  • Jest to pierwsza krzyżówka międzygatunkowa ukazana w serii.
    • Są to jednocześnie ostatnie nowe smoki przedstawione w tej trylogii.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier
Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki