FANDOM

Nowy Protektor (ang. New Protector) — smok, przedstawiciel gatunku Eruptodon, którego jajo pojawia się w odcinku Wykluwanie wulkanów. Sam smok debiutuje w odcinku Ogniowa Burza (część 1).

Wygląd

Smok jest niemalże identyczny kolorystycznie w stosunku do swojej matki. Posiada kamienne, szare łuski, zaś na skrzydłach i całej powierzchni ciała w przerwach między łuskami występuje barwa czerwona, która układem ma imitować lawę.

Charakter

Smok jest łagodny w codziennych kontaktach. Jest opiekuńczy - dba o bezpieczeństwo wioski Obrońców Skrzydła. Jak każdy smok tego gatunku lubi przesiadywać w lawie.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok zostaje wspomniany w odcinku Wykluwanie wulkanów. Wielki Protektor składa jajo, z którego ma się wykluć kolejny Eruptodon, jednak nie ma on sił na zapewnienie potomstwu warunków do wyklucia się. Z pomocą jeźdźców udaje się przetransportować jajo do gniazda, znajdującego się w wulkanie wyspy Caldera Cay.

Oficjalnie smok pojawia się w odcinku Ogniowa Burza (część 1). Jeźdźcy zastają go jedzącego lawę, cała sielanka zostaje jednak przerwana atakiem Łowców na wyspę. Wszyscy decydują o zabraniu pisklęcia na Koniec Świata.

W odcinku Ogniowa Burza (część 2) Eruptodon razem ze Śledzikiem i Sztukamięs ukrywa się w głębi wyspy, by przeczekać natarcie Łowców. Gdy pod wpływem pocisków Ogniowej Burzy wulkan zaczyna się budzić, pisklę zatrzymuje wyciek lawy.

W odcinku A Matter of Perspective ogromny strumień lawy zbliża się do wioski, jednak Wielki Protektor jest za wolny, aby na czas uratować ją przed spaleniem. Na szczęście w porę przylatuje jego dorosły już potomek i ratuje wioskę. Przed opuszczeniem wyspy Wielki Protektor mianuje swoje potomstwo Nowym Protektorem.

Po raz kolejny smok pojawia się w odcinku The Wings of War (część 1), gdzie kąpie się w lawie. Mieczyk chce do niego podejść, ale przerywa mu to atak Lotników.

Ostatni raz Eruptodon pojawia się w odcinku Król smoków (część 2). Stawia się na wezwanie Króla Smoków i pomaga jeźdźcom w walce z Łowcami i Lotnikami.

Ciekawostki

  • Jest trzecim smokiem, który pojawia się jako pisklę i dorasta w trakcie serii - pierwszym jest Płomień, a drugim Garffiljorg.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier