FANDOM

Obdzieracz (ang. Winterflesher, nieoficjalne polskie tłumaczenie) — gatunek maleńkiego smoka zamieszkującego oceany, pojawiający się jedynie w powieściach Cressidy Cowell.

Wygląd

Smoki te nieco przypominają piranie. Głowa jest bardzo duża w stosunku do reszty ciała, zaś z jej tyłu wyrasta wąski, podłużny, pozbawiony kończyn tułów z ogonem, dzięki któremu dość szybko porusza się w wodzie. Kiedy paszcza jest zamknięta, smok wydaje się dość słodki i niewinny, jednak po okazaniu paszczy pełnej ostrych zębów wzbudza przerażenie. 

Zdolności

Podobnie jak krwiożercze ryby, Obdzieracze atakują stadnie i bardzo szybko zdzierają mięso ze swojej ofiary, skąd wzięła się ich nazwa. Potrafią całkowicie pochłonąć dorosłego renifera w czasie dokładnie 3 minut.

Historia

Obdzieracze pojawiają się w powieści How to Betray a Dragon's Hero. Kiedy czarownica Ekscelina poddaje Czkawkę torturom, zanurza go w lodowatej wodzie oceanu, w której pływa stado Obdzieraczy. Smoki jednak, zamiast zaatakować chłopaka, spokojnie wokół niego pływają, nie czyniąc mu żadnej krzywdy.

Zobacz też