FANDOM

Artykuł
Na pewno z klasy wodnej. Na sto procent dorosły. Większy niż Rozpruwacz, strzela na bardzo dużą odległość.

Ogniowa Burza (część 1)

Ogniowa Burza (ang. Shellfire) — gatunek ogromnego smoka, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Bliźninstynkt. Przedstawiciel klasy wodnej.

Wygląd

Ogniowa Burza jest ogromnym, masywnym smokiem, zamieszkującym głębiny oceanów. Jej ciało przypomina nieco budową ciało trylobita - jest spłaszczone i szerokie, a grzbiet pokrywa twarda skorupa podzielona na wąskie segmenty, chroniąca smoka przed wszelkiego rodzaju urazami. Gad posiada skrzydła, jednak ich błony są stosunkowo małe i wydaje się, że Ogniowa Burza używa ich jedynie jako płetw.

Dużą część ciała tego smoka zajmuje głowa. Nie jest ona wyraźnie oddzielona od reszty korpusu. Smok wyposażony jest w szeroko rozwierającą się paszczę, najeżoną dwoma szeregami długich i ostrych kłów. Zwierzę posiada duży róg między nozdrzami oraz stosunkowo duże ślepia. Na szczycie łba osadzone są dwa potężne rogi, prawdopodobnie służące do walki.

Poznane barwy tego gatunku to czerwonawy z żółtopomarańczową skorupą.

Siedlisko i dieta

Ogniowe Burze prawdopodobnie jak większość smoków są mięsożerne, a ich główne pożywienie stanowią ryby.

Gatunek ten zamieszkuje głębiny mórz i oceanów, które dzieli ze swoimi rywalami, Podwodnymi Rozpruwaczami.

Zachowanie i tresura

Ogniowe Burze, nieco na przekór swoim rozmiarom, wydają się być dosyć nieśmiałymi smokami, woląc bardziej skrywać się w głębinach, z dala od ludzi, broniąc się jedynie przed swoimi naturalnymi wrogami, Podwodnymi Rozpruwaczami. Jednak, gdy zostaną zmuszone do ataku i w braniu udziału w walce, ich masywność, naturalna ochrona w postaci twardej skorupy i niszczycielski ogień czyni z nich maszyny, które niszczą wszystko na swojej drodze.

Nieznana jest metoda tresury tego gatunku. Jedyny poznany smok należał do Viggo Czarcioustego, ale nie można tu mówić o tresurze opartej na wzajemnym rozumieniu i zaufaniu, a raczej o niewoli i zmuszaniu do posłuszeństwa.

Moce i umiejętności

Ogień

Shellfire Gallery 4

Ogniowa Burza ciska błękitno-czarnymi, świszczącymi kulami plazmy. Ich zasięg dochodzi do jednej mili. Strzela nimi w sposób przypominający wystrzał z armaty.

Umiejętności bojowe

Jak sama nazwa wskazuje, gatunek ten posiada na grzbiecie twardą i wytrzymałą skorupę, która prawdopodobnie potrafi znieść dużo, ochraniając tym samym grzbiet przed atakami chociażby drapieżników jakimi są Podwodne Rozpruwacze. Dodatkowo pancerz i wytrzymała skóra pozwalają Ogniowej Burzy na nurkowanie na dużych głębokościach, zaś potężne rogi i plazma - na wyrównaną walkę nawet ze sporych rozmiarów przeciwnikiem.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Ogniowa Burza po raz pierwszy pojawia się w odcinku Bliźninstynkt. Nie widać w nim jednak smoka w całej jego okazałości, a jedynie jego niewyraźny cień, jako że gad ukrywa się pod wodą.

Podręcznik23
Ta strona jest niekompletna!
Jeśli posiadasz czas, ochotę oraz wystarczająco dużo informacji, by rozwinąć artykuł, pomóż projektowi Wiki i rozbuduj go!

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Shellfire2

Ogniowa Burza pojawiła się w grze po aktualizacji w sierpniu 2018 roku. Jest siódmym ze smoków legendarnych. Zamieszkuje zachodnie okolice wyspy. Jej jaskinia znajduje się pod lądem The Lost Deep.

Ogniowa Burza różni się od pozostałych legendarnych smoków tym, że do jej zdobycia nie trzeba uzbierać kolekcji. Tym samym smoka nie da się nabyć za runy.

Aby odblokować tego smoka, należy:

  • mieć 7 250 wikingów na Berk,
  • posiadać 3 pomniki smoków na Berk na poziomie 5,
  • posiadać 4 pomniki inne niż pomniki smoków na Berk.

Dzięki posiadaniu Ogniowej Burzy:

  • zostaje odblokowany ląd The Lost Deep,
  • zostaje odblokowany dostęp do kolekcji, za które można dostać smoki groźne,
  • można czasowo przyspieszyć wszystkie operacje na Berk,
  • zostają odblokowane poszukiwania Ogniowej Burzy (trwają 22 godziny).

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki