FANDOM

Artykuł
Na pewno z klasy wodnej. Na sto procent dorosły. Większy niż Rozpruwacz, strzela na bardzo dużą odległość.

Ogniowa Burza (część 1)

Ogniowa Burza (ang. Shellfire) – nowo poznany gatunek ogromnego smoka z wodnej klasy, pojawiającego się w czwartym sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Wygląd

Ogniowa Burza jest gigantycznych wręcz rozmiarów, masywnym smokiem, zamieszkującym głębiny oceanów. Największą częścią ciała tego smoka jest bezdyskusyjnie głowa - najeżona dwoma szeregami długich i ostrych jak brzytwa kłów. Zwierzę posiada duży róg między nozdrzami oraz stosunkowo duże ślepia. Nie ma, lub ma niezmiernie krótką, szyję.

Na jego grzebiecie znajduje się twarda i gruba skorupa, mająca za zadanie chronić zwierzę przed wszelkiego rodzaju urazami, zaś na głowie bestii znajdują się dwa ogromne rogi, prawdopodobnie służące do walki. Po bokach smoka wzdłuż całego ciała ciągną się rzędy kolców. Poza tym smok posiada stosunkowo małe skrzydła.

Poznane barwy tego gatunku to fioletowy oraz czerwony, ze skorupą o kremowych kolorach.

Siedlisko i dieta

Ogniowe Burze prawdopodobnie jak większość smoków są mięsożerne, a ich główne pożywienie stanowią ryby.

Gatunek ten zamieszkuje głębiny mórz i oceanów, które dzielą ze swoimi rywalami, Podwodnymi Rozpruwaczami.

Zachowanie i tresura

Ogniowe Burze, nieco na przekór swoim rozmiarom, wydają się być dosyć nieśmiałymi smokami, woląc bardziej skrywać się w głębinach, z dala od ludzi, broniąc się jedynie przed swoimi naturalnymi wrogami, Podwodnymi Rozpruwaczami. Jednak, gdy zostaną zmuszone do ataku i w braniu udziału w walce, ich masywność, naturalna obrona w postaci muszli i niszczycielski ogień czyni z nich maszyny, które niszczą wszystko na swojej drodze.

Nie wiadomo czy potrafią latać, choć posiadają skrzydła. Ich mała rozpiętość w stosunku do ciężkiego i masywnego ciała czyni tę teorię mało prawdopodobną. Same skrzydła natomiast służą zapewne jedynie jako płetwy w wodzie, dając Ogniowej Burzy całkiem dużą prędkość w tymże środowisku.

Nieznana jest także tresura tego gatunku. Jedyny poznany smok należał do Viggo Czarcioustego, ale nie można tu mówić o tresurze opartej na wzajemnym rozumieniu i zaufaniu. Ogniowa Burza z serialu zapewne padła ofiarą zmuszenia do posłuszeństwa.

Moce i umiejętności

Ogień

Shellfire Gallery 4

Co stosunkowo rzadkie w wodnej klasie, Ogniowa Burza ciska błękitno-czarnymi, świszczącymi kulami plazmy. Ich zasięg dochodzi do 1 mili. Strzela nimi w sposób przypominający wystrzał z armaty.

Umiejętności obronne

Jak sama nazwa wskazuje, gatunek ten posiada na grzbiecie twardą i wytrzymałą skorupę, która prawdopodobnie potrafi znieść dużo, ochraniając tym samym grzbiet przed atakami chociażby drapieżników jakimi są Podwodne Rozpruwacze. Dodatkowo pancerz i wytrzymała skóra pozwalają Ogniowej Burzy na nurkowanie na dużych głębokościach.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ogniowa Burza dodana została do gry w sierpniu 2018 roku. Należy do Smoków legendarnych, jednak w przeciwieństwie do pozostałych, nie potrzeba uzupełnić kolekcji, aby ją odblokować, a jedynie spełnić dane wymagania:

  • mieć 7 250 wikingów na Berk;
  • posiadać 3 pomniki smoków na Berk na poziomie 5;
  • posiadać 4 pomniki (inne niż smoków) na Berk.

Dzięki posiadaniu Ogniowej Burzy:

  • odblokowuje się The Lost Deep;
  • odblokowuje się dostęp do kolekcji, za które można dostać Grim Dragons;
  • przyspieszenie wszystkich operacji na Berk, jak np. trenowanie smoka, podróż Szczerbatka, wykluwanie jaja (koszt: 500 run, czas trwania: 24 godziny);
  • odblokowuje się podróże Ogniowej Burzy (trwają 22 godziny).

Smoka nie da się kupić za runy.

Ciekawostki

  • Ogniowe Burze są naturalnymi wrogami Podwodnych Rozpruwaczy.
  • To jedyny dotąd poznany smok z klasy wodnej, który strzela plazmą.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki