FANDOM

Artykuł

Ognisty Koszmar (ang. Fire Terror) - gatunek smoka, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Wykluwanie wulkanów. Jest to prawdopodobnie podgatunek Nocnych Koszmarów. Zamieszkuje wulkan na wyspie Caldera Cay. Należy do ognistej klasy.

Wygląd

Smok ten osiąga niewielkie rozmiary domowego psa. Wyglądem przypomina Nocnego Koszmara. Jego ciało jest lekko spłaszczone bocznie. Jego barwa łusek jest ciemna i ma czerwony odcień. Grzbiet oraz górną część ogona zwierzęcia zdobią żółte plamy. Oczy smoka świecą jaskrawoczerwoną barwą.

Poza tym, Ognisty Koszmar ma cztery łapy, pozwalające poruszać się po lądzie, oraz dość duże skrzydła, dzięki którym smok zwinnie lata. Na zgięciach skrzydeł wyrastają szpony - po dwa na każdym, jasne na końcówkach, ciemniejące w kierunku skrzydła. Wzdłuż grzbietu ciągnie się rząd krótkich, zagiętych szpikulców. Ogon jest gruby, dość krótki, spłaszczony bocznie, i ma faliste kolce.

Zęby smoka, przy zamkniętej paszczy, wystają na zewnątrz w dość specyficzny sposób - co drugi ząb sterczy do góry, a pozostałe - w dół. Znad nozdrzy wyrasta rozdwojony róg, czym przypomina Devilish Dervisha. Z tyłu czaszki również wystają dwa rogi. Oczy, osadzone poniżej nosa, są średniej wielkości i pozwalają na dobre widzenie w nocy. Kształt pyska, dzięki rogowi nosowemu oraz kolcowy na dolnej szczęce, przypomina kilof.

Siedlisko i dieta

Jedyne znane smoki z tego gatunku zamieszkują wnętrze wulkanu na wyspie Caldera Cay. Jako że ich zadaniem jest ochrona jaj Eruptodonów, mogą osiedlać się przy różnych gniazdach tych smoków, a więc głównie w wulkanach.

Ogniste Koszmary prawdopodobnie jak większość smoków są mięsożerne, a ich główne pożywienie stanowią ryby.

Zachowanie i tresura

Pojedynczy smok jest dość niegroźny. Jednak smoki te żyją stadnie, dzięki czemu wspólnie chronią się przed wrogami i polują. Nie są one jednak aż tak liczne, jak zwyczajna odmiana, nie formują też tak wielkich stad. Zachowują się też nieco inaczej od zwyczajnych Nocnych Koszmarów.

Dość charakterystycznym zachowaniem tych gadów jest chronienie jaja Eruptodona przed obcymi smokami, a także i ludźmi. Wykazują się one wówczas dużą agresją, odwagą, walecznością i zawziętością.

Nieznana jest metoda tresury Ognistego Koszmara, ale prawdopodobnie jak w większości przypadków można zdobyć jego zaufanie poprzez podarowanie pożywienia lub pomoc. Przeszkodą w tresurze może być natomiast naturalna rola Koszmara, jaką jest ochrona jaj Eruptodonów - smok zgodnie ze swoim instynktem może nie chcieć opuścić siedliska i podążyć za treserem.

Moce i umiejętności

Ogień

Każdy Ognisty Koszmar potrafi ziać własnym, niewielkim strumieniem zwyczajnego ognia. Co ciekawe, odmiana ta może go również bez najmniejszego trudu spożywać, co widać m.in gdy jeden z Koszmarów zjada ogień wytwarzany przez Piekielnik.

Inne umiejętności

Smoki te są niezwykle szybkimi i silnymi lotnikami, dobrze manewrują w wąskich tunelach i jaskiniach góry wulkanicznej.

Zbijanie się w grupy pozwala im na skuteczną obronę przed przeciwnikiem, a nawet na zażarty i skuteczny atak.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Smoki pojawiają się w odcinku Wykluwanie wulkanów. Gdy Mala, Czkawka i Śledzik wchodzą do jaskini we wnętrzu wulkanu, napotykają całe stado tych smoków. Koszmary wyglądają na bardzo zainteresowane jajem Eruptodona, które ludzie transportują do gniazda. Ponieważ jednak jest to obowiązek tych stworzeń, atakują i usiłują przejąć jajo.

Mala upiera się przy tym, by go nie oddawać, ale jeźdźcy po pewnym czasie zaczynają rozumieć, że stado nie zamierza im zaszkodzić, a jedynie ochronić przyszłego potomka Eruptodona. Kiedy Koszmary dostają jajo od Czkawki, odnoszą je do ukrytego w wulkanie gniazda.

Ciekawostki

  • Możliwe, że Hotshot w rzeczywistości przynależy do tego podgatunku, między innymi ze względu na swoje czerwone zabarwienie oraz oczy. Podobnie sprawa ma się z Sacred Terrorem, który jest mieszkańcem wulkanu na Caldera Cay.
  • Ogniste Koszmary zostały przedstawione na rysunku wykonanym na ścianie jaskini, znajdującej się w zamieszkiwanym przez nie wulkanie.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki