FANDOM

Ognisty Smok (ang. Fire Dragon; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — legendarny gatunek smoka, który pojawia się tylko w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Ognisty Smok to ogromna bestia. Ma czerwono-pomarańczową skórę, znane są też odmiany w kolorach srebra i złota. Ze względu na to, że zamieszkuje wulkany, sprawia wrażenie, że jego ciało nieustannie płonie. Przypomina w tym filmowego Koszmara Ponocnika.

Moce i umiejętności

Ognisty Smok to legendarna bestia, która wykluwa się z jaja tylko przy kontakcie z lawą wulkaniczną. Chemikalia zawarte w jajku powstrzymują erupcję wulkanu. Uzbrojony jest w liczne, długie i ostre szpony i ogromne zęby.

Smok poluje na wszystko, ale najbardziej uwielbia łapać Eksterminatory, również zamieszkujące okolice wulkanu, dlatego jego jajo jest jedyną rzeczą, której te smoki się boją.

Historia

Ognisty Smok pojawia się po raz pierwszy w książce Jak odwrócić smoka ogonem, gdzie wykluł się z jaja, którym okazał się być Ognisty Kamień. Wiedząc, że wrzucenie go do wulkanu może uniemożliwić erupcję wulkanu, i tym samym zapobiec wykluciu się jaj Eksterminatorów, Czkawka, Śledzik, Kamikazia i Okropny Mądrala wyruszają na Wyspę Lawowych Prostaków wraz z Ognistym Kamieniem. Kiedy w końcu Oseskowi udaje się wrzucić Kamień do wulkanu, Ognisty Smok wykluwa się, pożera wszystkie Eksterminatory i ucieka do wnętrza wulkanu.

Zobacz też