FANDOM

Firecomb

Plastry ognistego miodu

Ognisty miód (ang. Firecomb) — żelowa substancja podobna do miodu, tylko znacznie gorętsza. Jest produkowana przez Ognioglisty robotnice w jaskini na wyspie Ognioglist.

Wygląd

Komórka ognistego miodu jest podłużna, ma długość kilkudziesięciu centymetrów. Ma prostokątne ścianki i całością przypomina bryłę geometryczną o podstawie będącej wielokątem foremnym. Podobnie jak Ognioglisty, ognisty miód wytwarza złocistą poświatę, która wyraźnie świeci w ciemnościach.

Opis

Ognisty miód jest produkowany przez Ognioglisty. Robotnice tworzą go w ogromnym ulu znajdującym się na wyspie Ognioglist. Jego powstawanie jest podobne do powstawania zwykłego miodu przez pszczoły, a cały zabieg jego tworzenia koordynuje Królowa Ognioglist.

Prawdopodobnie, tak jak w przypadku pszczół, w plastrach ognistego miodu przebywają młode, dojrzewające Ognioglisty, zanim wyjdą na świat.

Historia

Ognisty miód pojawia się w drugim sezonie, w odcinku pt. Gdzie zimują Ognioglisty. Został odkryty przez Czkawkę i Sączysmarka w jaskini na Wyspie Ognioglist. Sączysmark oderwał jeden z plastrów ognistego miodu w nadziei, że podanie go Hakokłowi pomoże mu w wyleczeniu się, jednak czujna matka atakuje ich i zaczyna gonić, by odzyskać plaster. Kiedy Sączysmark w końcu dociera do swojego smoka i podaje mu zdobycz, smok odmawia przyjęcia go i odrzuca z powrotem do królowej.