FANDOM

Okropny Mądrala (ang. Humungously Hotshot the Hero) - jeden z głównych bohaterów występujących w książce Jak odwrócić smoka ogonem

Historia

Niemożliwa Wyprawa

Wiking należał niegdyś do klanu Kudłatych Chuliganów. Zakochał się w niezamężnej wówczas jeszcze Walhallaramie z wzajemnością, jednak, by zdobyć jej rękę, ojciec kobiety kazał mu ukończyć Niemożliwą Wyprawę. Polegała ona na tym, by skraść Ognisty Kamień z wulkanu na Wyspie Lawowych Prostaków. Kiedy odchodził na misję, jego ukochana przecięła na pół swój medalik w kształcie serca i jedną połówkę wręczyła właśnie jemu, mówiąc, że gdyby potrzebował pomocy, ma przysłać swój medalik w paszczy smoka, a ona przybędzie mu na ratunek. 

Podczas Misji Mądrala został schwytany przez Lawowych Prostaków, zamieszkujących wulkaniczną wyspę, i wtrącony do ich więzienia. W tym okresie spotkał na swojej drodze Straszliwego Ala (pod tym pseudonimem ukrył się Alvin Przechera), z którym się zaprzyjaźnił i którego obdarzył ogromnym podziwem i bezgranicznym zaufaniem. Al obiecał przekazać wieść o potrzebie pomocy jego ukochanej, jednak przez piętnaście lat nie wracał i przez cały ten czas Mądrala tęsknie wypatrywał przybycia ukochanej z osieczą. Kiedy Al w końcu wrócił, przyniósł wiadomość, że Walhallarama nie chce mężczyzny, który popada w tarapaty, i wybrała na miejsce Mądrali Słoicka Wielgiego. Dopiero później okazało się, że Alvin okłamał Mądralę i tak naprawdę nigdy nie przekazał wiadomości kobiecie.

Alvin, wówczas już po przejściach z Czkawką, a więc pozbawiony kilku kończyn i poważnie okaleczony, powierza Mądrali ostatnią misję - mianowicie, ma zabić chłopca, który według Alvina ma stanowić ogormne zagrożenie dla całego Archipelagu Barbarzyńskiego. Mądrala przyjmuje polecenie i wyrusza w podróż, by odnaleźć Czkawkę.

Jak odwrócić smoka ogonem

Mądrala ratuje Czkawkę uwięzionego w kręgu ognia w pożarze lasu, czym zdobywa uznanie wikingów. Chce odejść, tłumacząc się tym, że poszukuje Kudłatych Chuliganów, a gdy okazuje się, że właśnie znalazł się pośród nich, postanawia zostać. Słoick Wielgi mianuje go Ochraniaczem jego syna, więc jego nowe zadanie polega na zapewnieniu Czkawce wszelkiej ochrony. Wkrótce zostaje otoczony szerokim kręgiem wielbicieli. Chuligani naśladują jego modę czy sztuki walki, co z kolei złości Słoicka Wielgiego. Jako Ochraniacz, Mądrala wielokrotnie ratuje Czkawkę z wszelkich opresji, takich jak pędzący w jego stronę głaz czy walka ze Smarkiem, tak naprawdę jednak sam prowokuje te niebezpieczne sytuacje, mając zamiar wyeliminować Czkawkę, jednak nie budząc tym samym żadnych podejrzeń. W końcu pewnej nocy chłopiec przyłapuje Mądralę, gdy ten zamierza targnąć się na życie Czkawki. Wtedy właśnie załamany mężczyzna przyznaje się do swoich prawdziwych zamiarów i opowiada swoją historię, pod wpływem której Czkawka przebacza mu. 

Podczas tingu pada pomysł, by grupa bohaterów udała się do wnętrza wulkanu i powstrzymała jego eksplozję. W ten sposób Okropny Mądrala towarzyszy Czkawce podczas jego wyprawy do wulkanu. Wychodzi z tej misji żywy, a Słoick Wielgi, w ramach wdzięczności, postanawia spełnić jego dowolne życzenie. Okropny Mądrala prosi o najszybszą łódź wodza Chuliganów, po czym odpływa, jako niespełniony, nieszczęśliwie zakochany człowiek, by rozpocząć nowe życie.

How to Break a Dragon's Heart

Okropny Mądrala zostaje porwany i uwięziony jako Zaręczony w więzieniu Berserków. Ponownie zakochuje się, tym razem w Księżniczce Tantrum. Ma zostać poświęcony Bestii, tak jak pozostali Zaręczeni, ucieka jednak, podobnie jak cała reszta, po tym, jak Czkawka uwalnia Bestię.

How to Fight a Dragon's Fury

Okropny Mądrala, walczący po stronie Czkawki, jest obecny na Wyspie Jutra podczas jego koronacji.

Zobacz też