Advertisement
Krzyż Berk.png

Olbrzymi wrzeszczący węgorz (ang. Giant screaming eel) — jedna z poznanych odmian węgorzy, cechująca się wielkimi rozmiarami.

Opis

Olbrzymie wrzeszczące węgorze różnią się od pozostałych odmian przede wszystkim rozmiarem – osiągają długość nawet kilku metrów. Ich ciało jest żółte lub jasnobrązowe, pokryte ciemnobrązowymi albo czarnymi pasami. Takie ubarwienie ma charakter ostrzegawczy, chroni je przed potencjalnymi drapieżnikami. Ich oczy są stosunkowo małe, czarne, osadzone blisko nosa, zaś w pysku znajdują się rzędy małych ostrych zębów.

Podobnie jak wszystkie węgorze są długie i posiadają jedynie parę niewielkich płetw w pobliżu głowy. Poruszają się w wodzie dzięki falistym ruchom ciała i spłaszczonemu ogonowi. Potrafią również przemieszczać się po skałach wystających z wody albo pokładach łodzi, w czym bardziej przypominają węże niż ryby. Cechuje je wielka siła, nawet w małej grupie są w stanie zatopić statek. Odmiana ta jest wyjątkowo agresywna, atakuje nawet smoki i inne zwierzęta, a także ludzi.

Siedlisko

Olbrzymie węgorze zamieszkują okolice Cmentarzyska Statków.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 1) jeźdźcy wyruszają na Cmentarzysko Statków, aby tam znaleźć i pojmać Dagura, który uciekł z więzienia. Zaniepokojona złowrogą atmosferą okolicy Sztukamięs z nerwów wypluwa do wody kulę lawy, co przywabia olbrzymie wrzeszczące węgorze. Gdy przyjaciele naradzają się na jednym z okrętów, ogromne ryby przerywają ich rozmowę – otaczają statek, płosząc niemal wszystkie smoki, po czym próbują go zatopić. Na skutek ich działań Astrid wpada do wody, a ryby natychmiast ruszają do ataku. Zanim udaje im się dosięgnąć dziewczyny, zostają przepłoszone strzałem Szczerbatka. W odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 2) olbrzymie wrzeszczące węgorze ponownie atakują jeźdźców, jednak szybko zostają przepędzone przez smoki.

W odcinku Komu Gustaw, komu agresywne ryby widoczne są za burtą statku Dagura, kiedy ten rozkazuje swoim ludziom rzucić im Gustawa na pożarcie. Chłopak ratuje się przed tym losem zdradzając Dagurowi, że ma dla niego przydatne informacje na temat Smoczego Oka, które wyjawi, jeśli Berserk daruje mu życie.

W odcinku Król Demolki w opałach olbrzymie węgorze pojawiają się w wodnym labiryncie, którego pokonanie jest jednym z zadań, jakie musi wypełnić kandydat na króla Obrońców Skrzydła. Wybranemu przez Malę Sączysmarkowi udaje się unieszkodliwić agresywne ryby maczugą i pomyślnie przejść próbę.

W grach

School of Dragons

W czasie wykonywania misji z rozszerzenia Call of the Death Song olbrzymie wrzeszczące węgorze przebywają w wodach Cmentarzyska Statków. W jednym z zadań próbują zatopić wrak, na którego pokładzie Heathera ukryła jaja Zbiczatrzasła. Gracz razem z dziewczyną ratuje jaja i otrzymuje w nagrodę jedno z nich. W końcowych misjach przegnany z Berk Śmiercipieśń udaje się na Cmentarzysko Statków, gdzie więzi węgorze w swoim bursztynie, by móc później je zjeść[1].

Ciekawostki

  • Możliwe, że ogromne węgorze nie należą do odrębnego podgatunku, a ich rozmiary są wynikiem bezpłodności uniemożliwiającej im tarło, po którym osobniki dorosłe umierają.

Galeria

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

School of Dragons

Przypisy

  1. Według gry School of Dragons węgorzami żywią się nie tylko Tajfumerangi, ale również Śmiercipieśnie i Slithersongi.

Zobacz też