FANDOM

Poprzedni odcinek
Wszystko zostaje w rodzinie
Ostatni smok na świecie Następny odcinek
Sielskie wakacje
Artykuł
Ostatni smok na świecie (ang. Buffalord Soldier) - piąty odcinek trzeciej serii serialu Jeźdźców smoków: Na końcu świata.

Opis

Kiedy Astrid zapada na groźną chorobę, Czkawka inni jeźdźcy ruszają na poszukiwania Bawolenia, którego ślina jest jedynym lekarstwem na Plagę Odyna.

Fabuła

Astrid wybiera się na patrol. Gdy już ma wracać, nagle spostrzega łódź rybacką. Na początku myśli, że jest opuszczona. Potem jednak znajduje na okręcie coś strasznego - ciała martwych Wikingów z bladą, zieloną skórą. Jeden z ciężko chorych ludzi łapie ją za rękę i przy okazji zadrapuje w ramię. Wojowniczka ucieka.

Przerażona Astrid wraca na Koniec Świata. Informuje resztę jeźdźców o tym, co zobaczyła. Śledzik mówi o Pladze Odyna, śmiertelnej chorobie, która wieki temu zdziesiątkowała wszystkie wioski Wikingów a Archipelagu. Wszyscy zaczynają panikować. Czkawka stara się ich uspokoić mówiąc, że o chorobie już dawno nie słyszano.

W nocy Czkawkę budzi przestraszona Wichura i prowadzi go do chaty Astrid. Okazuje się, że ta bardzo źle się czuje. Śledzik ogląda dziewczynę i przerażony informuje, że Astrid musiała zostać zarażona Plagą Odyna poprzez zadrapanie. Na chorobę umiera się w ciągu trzech księżyców. Z przywiezionych przez Sączysmarka notatek Gothi Czkawka uradowany odczytuje, że lekarstwem na chorobę jest ślina Bawolenia. Przyjaciele jednak gaszą jego entuzjazm - to gatunek, który wyginął dawno temu, podczas ostatniej epidemii choroby. Był zabijany, by tworzyć lekarstwo.

Jeźdźcy usilnie szukają jakichkolwiek informacji, czy smoki te jeszcze żyją. W Smoczym Oku Śledzik znajduje jedynie kilka informacji o ich wyglądzie. Szpadka i Mieczyk znajdują skrawki jakiegoś rysunku, w których wyczytują mapę prowadzącą do wyspy, gdzie mają żyć Bawolenie. Czkawka układa kartki i orientuje je na swojej mapie, odkrywając położenie wyspy.

Jeźdźcy odnajdują zapomniany ląd. Przez kilka godzin nie udaje im się nic znaleźć. Czkawka postanawia ze Szczerbatkiem, że na chwilę wylądują i napiją się wody ze strumienia. Nagle Szczerbatek znajduje świeże odchody nieznajomego smoka. Śledzik mówi, że prawdopodobnie są to odchody Bawolenia. Czkawka używa swojego sprzętu do tropienia smoków - glonów Marazmora. Dzięki temu trafiają na trop smoka. Czkawka, używając lupy, znajduje smoczą łuskę.

W końcu o świcie jeźdźcom udaje się znaleźć Bawolenia. Smok jest niesamowicie spokojny i pozwala wziąć Czkawce trochę jego śliny. Okazuje się jednak, że ta szybko paruje. Jeźdźcy postanawiają zabrać smoka na Koniec Świata. To jednak nie okazuje się takie proste. Na początku Bawoleń nie chce wzlecieć w powietrze. Potem, gdy przyjaciele podnoszą go na linach, nagle nadyma się, wysuwa kolce i zieje ogniem. Przyjaciele zaczynają rozumieć, że smok jest spokojny tak długo, jak jest na swojej wyspie. Skoro nie mogą przetransportować smoka do Astrid, Sączysmark leci po wojowniczkę, by zabrać ją na wyspę.

Gdy Wichura przywozi Astrid, dziewczyna jest już w bardzo złym stanie. Czkawka prosi ją, by jeszcze wytrzymała, żeby od nich nie odchodziła. Wyznaje, że nie wyobraża sobie bez niej świata. Zaraz po tym idzie po lekarstwo. Zdobywa ślinę smoka i podaje jej, ale nic się nie dzieje. Śledzik czyta, że "zielona ślina wyleczy". Ślina Bawolenia jest przezroczysta.

Bliźniaki, żeby lepiej radzić sobie ze stresem, zaczynają jeść zioła, które są pożywieniem smoka. Śledzik zauważa, że ich ślina jest zielona. Okazuje się, że ślina Bawolenia zmieszana z ziołami, które je, uleczy Astrid. Jeźdźcy karmią smoka ziołami. Gdy Czkawka chce zebrać zieloną wydzielinę, nagle pojawiają się Łowcy Smoków, którzy zarzucają sieć na smoka. Viggo wraz ze swoimi wojownikami otaczają jeźdźców i wielkiego smoka. Chcą porwać Bawolenia. Jeźdźcy nie mogą na to pozwolić. Atakują Łowów, jednak nic nie mogą wskórać, bo ci ich ostrzeliwują, a na dodatek Viggo grozi zabiciem zwierzęcia. Zdradza, że łódź, którą znalazła Astrid, była jego łodzią. To przez niego dziewczyna jest śmiertelnie chora. Uknuł plan, w którym Czkawka miał znaleźć dla niego Bawolenia, którego zamierzał sprzedać za ogromną sumę.

Czkawka jest zdesperowany. Błaga Viggo, by ten dał mu zabrać choć trochę śliny, a on pozwoli mu zatrzymać smoka. Łowca zgadza się. Chłopak podaje Astrid lekarstwo, które od razu działa.

Viggo zabiera Bawolenia na swoją łódź. Czkawka zgodnie z danym słowem pozwala mu odpłynąć, przewidując, co się stanie. Gdy smok jest już w klatce, orientuje się, że jest poza swoją wyspą. Dostaje szału, nadyma się i strzela ogniem. Zatapia statek Viggo i wraca do swojego domu.

Na koniec Jeźdźcy organizują pogrzeb. Oddają cześć zmarłym na Plagę Odyna wojownikom z łodzi rybackiej, którą wcześniej znalazła Astrid. Dziewczyna żegna ich, nazywając "swoimi braćmi". Jeźdźcy wystrzeliwują na okręt płonące strzały.

Astrid dziękuje Czkawce za uratowanie życia i wszystko, co dla niej zrobił. Mówi mu, że również nie może wyobrazić sobie życia bez niego.

Najważniejsze wydarzenia

  • Astrid choruje na Plagę Odyna.
  • Jeźdźcy odnajdują Bawolenia - gatunek uważany za już wymarły.

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Mieczyk planował jeść spleśniały chleb - w ok. XVII wieku służył do opatrywania ran, ze względu na występowanie grzyba pendzlaka, który wytwarza antybiotyk - penicylinę. Wysoce prawdopodobnym jest, że taki chleb mógłby uratować Astrid.
  • W czasie pogrzebu, podczas pożegnania poległych, Astrid wspomina Walhallę. Jednak według mitologii nordyckiej dusze zmarłych na tym statku nie trafiłyby do Walhalli, ale Helheimu, ponieważ powodem ich śmierci była choroba.

Zobacz też