FANDOM

Artykuł

Ostrostrzał (ang. Sharpshot) — smok, przedstawiciel gatunku Straszliwiec Straszliwy, wytresowany przez Czkawkę w serialu, w odcinku Na szarym końcu. Pojawia się także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Ostrostrzał budową nie różni od innych smoków swojego gatunku. Ma najbardziej typową wśród Straszliwców barwę - jest koloru zielonego z brązowoczerwonymi kolcami na grzbiecie.

Charakter

Ostrostrzał wydaje się być jednym z bardziej nieśmiałych Straszliwców z całej gromadki. Wybrany spośród innych przez Czkawkę okazał się łagodny i spokojny, i w zasadzie jako jedyny smok nie zaatakował Sączysmarka. Jest również bardzo odpowiedzialny za swoją pracę w poczcie lotniczej i nic nie powstrzyma go, by dostarczyć wiadomość we wskazane miejsce.

Historia

Jeźdźcy smoków

Ostrostrzał pojawia się w odcinku Na szarym końcu wraz z sześcioma innymi Straszliwcami przeznaczonymi do wytresowania przez młodzież. Zostaje wybrany przez Czkawkę i przez niego wytresowany. Dzięki niemu potrafi bardzo celnie strzelać, nawet w szybko poruszające się obiekty. Obok Spryciuli jest najlepiej oswojonym smokiem. Ostrostrzał pomaga również w walce z Łupieżcami, którzy porwali Sztukamięs. W trakcie odbijania smoczycy strzela precyzyjnie w trzymające ją sznury, by pomóc jej się uwolnić.

Smok pojawia się też prawdopodobnie w odcinku Nieposkromiony apetyt, kiedy z jego pomocą Czkawka wysyła wiadomość dotyczącą zbliżającego się Krzykozgona.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • W języku angielskim amerykańskim słowo "sharpshooter" oznacza strzelca wyborowego, snajpera.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier