FANDOM

Ostrykieł Sączyślina (ang. Spitelout's Snafflefang) — smok o nieznanym imieniu, przedstawiciel gatunku Ostrykieł, po raz pierwszy pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 3. Jest wierzchowcem Sączyślina Jorgensona.

Wygląd

Ostrykieł ten nie różni się praktycznie niczym od innych osobników swojego gatunku. Ma też dość pospolite wśród tych smoków ubarwienie - jego łuski są w większości jasnobłękitne, a na podbrzuszu kremowe. Jego ciało i skrzydła pokrywają ponadto czerwonopomarańczowe plamy.

Historia

Jak wytresować smoka 3

Sączyślin związał się że swoim smokiem jakiś czas przed akcją ostatniej odsłony trylogii, prawdopodobnie po przybyciu smoków z tego gatunku ze Smoczego Sanktuarium na wyspę Berk.

Ostrykieł towarzyszy swojemu jeźdźcowi podczas relokacji berkian i razem z całym stadem zatrzymuje się na Nowym Berk. Kiedy Szczerbatek zostaje pojmany przez Grimmela, smok trafia w ręce łowców, ale wkrótce wraz z innymi gadami zostaje uwolniony. Po wygranej bitwie Ostrykieł Sączyślina razem z resztą stada opuszcza Nowe Berk i udaje się do Ukrytego Świata.

Relacje

Sączyślin

Nie wiadomo, jak przebiegała przyjaźń między Sączyślinem i jego smokiem, ale nie trwała dłużej niż rok. Mimo to Ostrykieł prawdopodobnie jest przywiązany do swojego jeźdźca, transportuje jego i jego dobytek podczas relokacji berkian.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier