Advertisement

Oswald Zgodnopyszny (ang. Oswald the Agreeable) — dawny wódz plemienia Berserków, ojciec Dagura Szalonego i Heathery. Po raz pierwszy zostaje wspomniany w odcinku Bliźniacze szaleństwa.

Wygląd

Według szkiców koncepcyjnych miał nosić hełm z dwoma prostymi, ostrymi rogami przypominającymi kolce, gruby pas z nabity ćwiekami oraz klamrą z Wandersmokiem, dwa karwasze z ćwiekami i buty z krótką cholewą.

Charakter

Oswald był mądrym i szanowanym wodzem plemienia. Za jego rządów Berserków i Wandali łączył sojusz. Był ponoć także dobrym ojcem dla swojego syna Dagura, chociaż ten określał go mianem "staruszka", który nie zasługiwał na swoją posadę.

Historia

Oswald nigdy nie pojawia się w serialu ani filmie, jednak zostaje wspomniany po raz pierwszy w odcinku Bliźniacze szaleństwa. Jak mówi Dagur, Oswald niespodziewanie przeszedł na emeryturę, w związku z czym nie jest już wodzem klanu.

W odcinku Noc i wrzask Dagur zdradza Czkawce, że Oswald musiał zostać wyeliminowany, sugerując tym, że go zabił.

W trzecim sezonie, w odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 2) Czkawka dowiaduje się od ojca, że w przeszłości Stoick podarował Oswaldowi róg jako prezent dla nowo narodzonej córki, którą okazuje się być Heathera.

W odcinku Grunt to rodzinka Dagur wyznaje siostrze, że Oswald nie zginął, tylko zniknął, a on przypisał sobie jego zabójstwo, żeby wydać się godnym bycia wodzem.

W odcinku Gorączka złota Dagur wyjawia swoje przypuszczenia, że jeśli ani on, ani Heathera nie zabili swojego ojca, to może być bardzo prawdopodobne że Oswald został porwany przez łowców. Udaje mu się nakłonić siostrę do tego, by po misji odzyskania złota zagarniętego przez łowców smoków przyłączyła się do poszukiwań ich ojca i odbudowania klanu Berserków.

W odcinku W poszukiwaniu Oswalda... i kury okazuje się, że Oswald rozbił się na wyspie Vanaheim, gdzie do końca życia pomagał Strażnikom w chronieniu wyspy. Zostawił swoim dzieciom listy, w których zapewnia, że je kocha i jest z nich dumny.

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier
Advertisement