FANDOM

Artykuł

Bezimienny Oszołomostrach zamieszkujący podziemia Wyspy Berserków pojawia się jedynie w finałowym odcinku serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Okoliczności sugerują, że jest to samica.

Wygląd i charakter

Oszołomostrach ma standardową dla swojego gatunku białą barwę, z czarnymi końcówkami kolców. Jest znacznie mniejszy na przykład od Oszołomostracha Valki, co w powiązaniu z faktem, że miał pod swoją opieką jajo, pozwala wnioskować, że jest to samica.

Smok jest opiekuńczy wobec swojego jaja, choć nie na tyle, by strzec go nieustannie i trzymać blisko siebie. Prawdopodobnie miał zamiar, aby trafiło ono w ręce odpowiedniego człowieka, ponieważ zamiast ukryć jajo głęboko w jaskini, umieścił je w zasięgu ludzkich rąk.

Większość czasu spędza, śpiąc, i nie budząc się nawet w obecności ludzi. Wyrwać go ze snu jest dopiero hałas bądź dotyk. Wówczas jest rozdrażniony i niechętnie nawet atakuje, a raczej wycofuje w głąb swojej jaskini. Jednak w momencie, gdy ważą się losy jaja, popiera jego prawowitego nowego właściciela. Nawet wówczas nie walczy zaciekle, a jedynie zionie raz lub dwa lodem, by unieszkodliwić wroga.

Historia

Wielki smok od lat zamieszkuje podziemne jaskinie Wyspy Berserków. Ze względu na swoje zdolności wpływania na umysły innych smoków, mentalnie odstraszał je od przybywania na wyspę i osiedlania się na niej właśnie po to, by chronić jajo. Z tego powodu na Wyspie Berserków trudno było znaleźć jakiekolwiek smoki.

Gdy ciągnąca się od wielu miesięcy walka pomiędzy Jeźdźcami a Łowcami dobiegała końca, a obie strony zdołały odczytać ze Smoczego Oka tajemnicę Króla Smoków - czyli właśnie Oszołomostracha - mniej więcej w tym samym czasie pojawiły się na Wyspie. Jako pierwsi do lodowej jaskini trafiają Krogan z Johannem oraz towarzyszącymi im strażnikami. Przywódca Lotników zdaje się doskonale znać zdolności smoka, ostrzegając swoich ludzi przed jego lodowym oddechem. Obudzony i rozdrażniony smok przypatruje się Łowcom, po czym nurkuje w czeluściach jaskini, na dnie której znika.

Oszołomostrach wyspa berserków 2

Okazuje się także, że w lodowej jaskini znajduje się jajo. Czkawka, pragnąc uchronić je przed przejęciem przez Łowców, podejmuje walkę z Kroganem, a następnie Johannem. W ucieczce przed nieprzyjaciółmi Czkawka spada w przepaść, jednak udaje mu się zawiesić na lodowej ścianie i powoli wspiąć ku górze. Podczas gdy Krogan wykrada jajo i ucieka z jaskini, a Szczerbatek podejmuje za nim pościg, rozlega się ostatnia walka między Czkawką a Johannem. Z pomocą chłopakowi przychodzi Oszołomostrach, który dwukrotnie wyłania się na chwilę z jaskini i zionie na Johanna lodowym oddechem. Czyni to zza pleców Czkawki, przez co chłopak, choć świadom jego obecności, nie jest w stanie go zobaczyć. Johann zostaje zamrożony, a jajo trafia w ręce Czkawki. Za pośrednictwem kolejnych kilku osób trafia do Valki.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier