FANDOM

Artykuł

Oszołomostrach z Wyspy Berserków (ang. Berserker Bewilderbeast) — smok, przedstawiciel gatunku Oszołomostrach, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Zamieszkuje podziemia Wyspy Berserków. Okoliczności sugerują, że jest to samica.

Wygląd

Oszołomostrach ma standardową dla swojego gatunku białą barwę z czarnymi końcówkami kolców. Jest znacznie mniejszy na przykład od Oszołomostracha Valki, co w powiązaniu z faktem, że miał pod swoją opieką jajo, pozwala wnioskować, że jest to samica.

Charakter

Smoczyca jest opiekuńcza wobec swojego jaja, choć nie na tyle, by strzec go nieustannie i trzymać blisko siebie. Może to mieć związek z rozmiarami zwierzęcia i faktem, że nowo wyklute pisklę nie może zostać z matką, a musi jak najszybciej wydostać się i znaleźć sobie własną kryjówkę.

Smoczyca większość czasu spędza śpiąc i nie budząc się nawet w obecności ludzi. Wyrwać ją ze snu może dopiero hałas bądź dotyk. Wówczas jest rozdrażniona, ale niechętnie atakuje, a raczej wycofuje w głąb swojej jaskini. Jednak w momencie, gdy ważą się losy jaja, staje wyraźnie przeciwko ludziom, którzy próbowali ją wcześniej skrzywdzić. Nawet wówczas nie walczy zaciekle, a jedynie zionie raz lub dwa lodem, by unieszkodliwić wroga.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Wielki smok od lat zamieszkuje podziemne jaskinie Wyspy Berserków. Ze względu na swoje zdolności wpływania na umysły innych smoków, mentalnie odstraszał je od przybywania na wyspę i osiedlania się na niej właśnie po to, by chronić jajo. Z tego powodu na Wyspie Berserków trudno było znaleźć jakiekolwiek smoki.

Zwierzę jedyny raz pojawia się w odcinku Król smoków (część 2). Gdy ciągnąca się od wielu miesięcy walka pomiędzy jeźdźcami a Łowcami dobiega końca, a obu stronom udaje się odczytać ze Smoczego Oka tajemnicę Króla Smoków – czyli właśnie Oszołomostracha – mniej więcej w tym samym czasie pojawiają się na wyspie. Jako pierwsi do lodowej jaskini trafiają Krogan z Johannem oraz towarzyszącymi im strażnikami. Przywódca Lotników zdaje się doskonale znać zdolności smoka, ostrzegając swoich ludzi przed jego lodowym oddechem. Obudzony i rozdrażniony smok przypatruje się Łowcom. Gdy Ci zaczynają rzucać w niego włóczniami umoczonymi w soku ze smoczego korzenia, zwierzę zieje w nich lodem, po czym nurkuje w czeluściach jaskini, na dnie której znika.

Oszołomostrach wyspa berserków 2

Okazuje się, że w lodowej jaskini znajduje się także jajo. Czkawka, pragnąc uchronić je przed przejęciem przez Łowców, podejmuje walkę z Kroganem, a następnie Johannem. Uciekając przed nieprzyjaciółmi i równocześnie chcąc złapać toczące się jajo Czkawka skacze w przepaść, jednak udaje mu się zawiesić na lodowej ścianie za pomocą Piekielnika i powoli wspiąć się ku górze. Podczas gdy Krogan wykrada jajo i ucieka z jaskini, a Szczerbatek podejmuje za nim pościg, Johann postanawia zabić bezbronnego Czkawkę. Z pomocą chłopakowi przychodzi Oszołomostrach, który dwukrotnie wyłania się na chwilę z jaskini i zionie na Johanna lodowym oddechem. Czyni to zza pleców Czkawki, przez co chłopak, choć świadom jego obecności, nie jest w stanie go zobaczyć. Johann zostaje zamrożony, a jajo trafia w ręce Czkawki. Ten przekazuje je Skrzydlatym Pannom, które z kolei oddają je Valce.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier