FANDOM

Sagefruit
Owoc harmonii (ang. Sagefruit) — niewielki owoc, który działa uspokajająco na smoki. Jest używany przez plemię Obrońców Skrzydła. Prawdopodobnie rośnie dziko na wyspie Caldera Cay

Opis

Owoc harmonii ma wielkość zbliżoną do ananasa, zaś kształtem przypomina gruszkę. Jest szerszy na dole i zwęża się ku górze. Szeroka część jest zabarwiona na pomarańczowo, zaś na węższej kolor ten przechodzi w limonkowy.

Znaczenie

Owoc harmonii ma działanie podobne do smoczymiętki. Gdy smok go zje, staje się spokojny i potulny. Roślina najprawdopobniej zawiera acetylocholinę lub inną substancję chemiczną pobudzającą przywspółczulny układ nerwowy, odpowiedzialny za hamowanie reakcji organizmu.

Z pomocą tego owocu można poskromić nawet najbardziej agresywne i niespokojne smoki, a także powstrzymać je przed potencjalnymi atakami. Wystarczy podać im roślinę do spożycia. Jedynym gatunkiem, który nie znosi owocu harmonii, a co za tym idzie, nie można poddać go uspokajającym właściwościom rośliny, jest Paszczogon.

Owoc harmonii jest powszechnie stosowany przez Obrońców Skrzydła, żyjących w zgodzie ze smokami. Wykorzystują oni jego właściwości, aby obłaskawić gady, dzięki czemu nie muszą walczyć nawet z agresywnymi gatunkami. Owoc nie odurza jednak zupełnie zwierząt. Jego działanie nie jest wystarczająco silne, by na przykład powstrzymać smoki jeźdźców przed stanięciem w obronie swoich przyjaciół. 

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Owoc harmonii pojawia się po raz pierwszy w odcinku Obrońcy Skrzydła (część 1). Kiedy jeźdźcy zostają schwytani przez Obrońców Skrzydła, ich smoki zostają nakarmione tymże owocem, który sprawia, że gady są spokojne. Jednak gdy Czkawka jest uwięziony w jaskini i musi zmierzyć się z Szybkimi Szpicami, Szczerbatek przezwycięża działanie owocu i rusza swojemu jeźdźcowi na pomoc. W ślad za nim podobnie postępuje reszta smoków, co wskazuje na to, że owoc ma ograniczone działanie.

Paszczogon i Owoc harmonii

W odcinku Rodzinne sprawki Śledzik próbuje uspokoić rannego Paszczogona i podaje mu owoc harmonii. Smok bierze go do pyska i przeżuwa, ale zaraz po tym wypluwa wszystko na Ingermana. Sugeruje to, że Paszczogony nie gustują we wspomnianym owocu.

W grach

School of Dragons

Owoc harmonii pojawia się w grze School of Dragons podczas misji fabularnych z rozszerzenia Return to the Dragon Island. Podczas pobytu na Auction Island Eret zauważa owoc na straganie pewnego Łowcy. W przeciwieństwie do mężczyzny i innych kupujących u niego Łowców jest świadom działania rośliny i postanawia za wszelką cenę ją wykupić, dzięki czemu trafia ona do plecaka gracza. W jednej z ostatnich misji owoc harmonii jest używany do uspokojenia Zielonej Śmierci, jednak nie działa na ogromnego smoka.

Ciekawostki

Zobacz też