FANDOM

Północne bagna

Północne Bagna (ang.Northern Swamp)- jedno z miejsc znajdujących się na wyspie Berk. Jak sama nazwa wskazuje, mieszczą się na północ od wioski. Znane są z tego, że co dziesięć lat właśnie od ich strony nadlatywał atakujący Berk Marazmor.

Wygląd

Jj-0

Jest to rozległy, podmokły teren, zlokalizowany w pobliżu wzgórz. Jak wynika z mapy Śledzika, bagna są porośnięte głównie niską roślinnością. W ich okolicy znajdują się też drzewa iglaste, a na skraju przepływa biegnący w stronę wioski strumień. Raz na dziesięć lat gdy pojawiają się tzw. Furie Orvandila, znajdujące się tam algi zaczynają świecić.

Historia

Jeźdźcy smoków

Północne Bagna pojawiają się w odcinku Zemsta. Czkawka i Astrid wybierają się tam na grzbiecie Szczerbatka, by przegnać zbliżającego się Marazmora - Zgubę Hoffersonów. Odkrywają, że smok podąża za kwitnącymi w tamtejszym strumieniu świecącymi algami. Nocna Furia także próbuje alg i sama zaczyna świecić, co utrudnia przyjaciołom ucieczkę przed Marazmorem. Są zmuszeni ukryć Szczerbatka w pobliskiej jaskini i poczekać, aż działanie roślin osłabnie. Później wykorzystują jednak zaobserwowane właściwości alg. Z pomocą Śledzika pokonują obcego smoka i zmieniają bieg strumienia, by Marazmor nie przylatywał więcej do wioski.

Ciekawostki

Zobacz też